Hvad er fordelene ved et virtuelt eller digitalt event?
Vi giver dig 7 gode grunde til at afholde digitale events.
1. Omkostninger
Et digitalt event er omkostningseffektivt, fordi der ikke er udgifter til fx opbygning af en messestand, rejseomkostninger, catering eller kundepleje.
Deltagerne sparer også både tid og penge på rejse, kost og logi.
2. En CSR-mulighed
Afholder du et digitalt event i stedet for fysisk, er du god ved klimaet. Bland andet fordi deltagerne køre bil, tog eller flyve for at være med. Du kan altså bruge en virtuel platform til at vise social ansvarlighed.
3. Færre barrierer for deltagelse
”Jeg kan ikke den dag”, eller ”Jeg har ikke tid til at rejse”.
Det er måske indvendinger, du har mødt fra vigtige interessenter, kunder eller partnere i forbindelse med et fysisk event som en konference eller messe. Med et virtuelt event sikrer du, at dit budskab kommer frem på trods af disse barrierer, da tidsforbruget ved at deltage er minimalt for dine kunder og samarbejdspartnere.
De kan være tilbage på kontoret umiddelbart efter det eller de indlæg, møder og præsentationer, som de ønsker at overvære eller deltage i.
Har dine kunder eller partnere ikke mulighed for at deltage på dit digitale event på dagen, kan du sikre tilgængelighed alligevel. Du optager blot taler, deler præsentationer og lægger produktpræsentationer tilgængeligt online i en periode efter dit live-event.