• Viden
  • Guide til digitale events

Guide til digitale events

Virtuelle events, online møder og webinarer fylder mere end nogensinde. Men hvor starter du, og hvilke digitale værktøjer passer til din forretning, dine produkter og dine events?

Vi har samlet en række guides, der ruster dig til en fremtid, hvor virtuelle event ikke er en nødløsning men et supplement til fysiske møder. 

Har du overvejet, hvad du vil opnå med dit digitale event? Hvem dine deltagere er, og hvordan du får fat i dem? Eller hvordan du skal konvertere - eller ikke skal konvertere - dit fysiske event 1:1 til en digital udgave?

Se hvilke digitale aktiviteter du kan deltage i her.

Hvorfor vælge et digitalt event?

Når du vælger et digitalt event har du værdifulde muligheder i sigte, uanset om dit formål med dit digitale event er at skabe opmærksomhed eller skabe relationer.

Et digitalt event kan være alt fra et seminar, messe og produktlancering til produkttræning og generalforsamlinger, og kan være rettet mod kunder, medarbejdere, forhandlere eller offentligheden. 

Tænker du 'digital first', er der nemlig åbenlyse fordele ved at lade det digitale event være et aktivt tilvalg.

Artiklen fortsætter under guidene.

  • 8 steps til planlægning af et digitalt event

    8 steps til planlægning af et digitalt event

    Se mere
  • Guide: Find den rigtige platform til dit onlinemøde eller -event

    Guide: Find den rigtige platform til dit onlinemøde eller -event

    Se mere
  • Guide: Sådan kommer du godt i gang med at køre webinarer

    Guide: Sådan kommer du godt i gang med at køre webinarer

    Se mere
  • Sådan sikrer du deltagere til dit virtuelle event

    Sådan sikrer du deltagere til dit virtuelle event

    Se mere
  • Hvordan genererer du leads uden at møde potentielle kunder fysisk?

    Hvordan genererer du leads uden at møde potentielle kunder fysisk?

    Se mere
  • Guide: Få styr på din gennemslagskraft i online møder

    Guide: Få styr på din gennemslagskraft i online møder

    Se mere
  • Guide: Sådan sikrer du effektivitet i dine onlinemøder [Video]

    Guide: Sådan sikrer du effektivitet i dine onlinemøder [Video]

    Se mere

Hvad er fordelene ved et virtuelt eller digitalt event?

Vi giver dig 7 gode grunde til at afholde digitale events.

1. Omkostninger
Et digitalt event er omkostningseffektivt, fordi der ikke er udgifter til fx opbygning af en messestand, rejseomkostninger, catering eller kundepleje.

Deltagerne sparer også både tid og penge på rejse, kost og logi. 

2. En CSR-mulighed
Afholder du et digitalt event i stedet for fysisk, er du god ved klimaet. Bland andet fordi deltagerne køre bil, tog eller flyve for at være med. Du kan altså bruge en virtuel platform til at vise social ansvarlighed.

3. Færre barrierer for deltagelse
Jeg kan ikke den dag”, eller ”Jeg har ikke tid til at rejse”.

Det er måske indvendinger, du har mødt fra vigtige interessenter, kunder eller partnere i forbindelse med et fysisk event som en konference eller messe. Med et virtuelt event sikrer du, at dit budskab kommer frem på trods af disse barrierer, da tidsforbruget ved at deltage er minimalt for dine kunder og samarbejdspartnere.

De kan være tilbage på kontoret umiddelbart efter det eller de indlæg, møder og præsentationer, som de ønsker at overvære eller deltage i.

Har dine kunder eller partnere ikke mulighed for at deltage på dit digitale event på dagen, kan du sikre tilgængelighed alligevel. Du optager blot taler, deler præsentationer og lægger produktpræsentationer tilgængeligt online i en periode efter dit live-event.

  • Digitalt Salg Billede Til Web 1440X1024 (1)

    Webinar: Digitalt salg #1 - Få succes med virtuelle events

    Virtuelle events, online møder og webinarer fylder mere end nogensinde. Men hvilke digitale værktøjer passer til din forretning, dine produkter og dine events når du vil sælge virtuelt?

    Medlemmer af Danish Export kan se webinaret on-demand

  • Leads Digital

    Webinar: Digitalt salg #2 - Leadgenerering på virtuelle messer

    De fysiske messer er stort set sat ud af spillet pt. pga. Covid-19. I dette webinar går vi i dybden med virtuelle messer som alternativ til de fysiske messer. Hvilke typer er der, hvad er best practice og hvornår betaler det sig?

    Medlemmer af Danish Export kan se webinaret on-demand

  • [Brug Ikke] Brian Stahlhut Christiansen

    Webinar: Styrk din pipeline gennem onlinemøder og -seminarer

    Kæmper du med at få nye ordrer i bøgerne og kvalificerede leads i din pipeline? Hvis det er svært at få din kalender fyldt op med møder med nye kunder, så gør noget andet - udnyt de digitale muligheder.

    Oplægsholder

    Brian Stahlhut Christiansen - salgstræner, foredragsholder og konsulent i Omsæt.

    Medlemmer af Danish Export kan se webinaret on-demand

Virtuel Event Event Management

4. Bedre og mere varme leads
De tracking-muligheder, der er indbygget i mange virtuelle platforme, giver dig et præcist billede af, hvilke kundeemner der er varme leads, og hvilke der er varm luft.

Tracker du på, hvem der besøger dig, hvor meget tid de bruger på lige netop dit online event, og hvilke emner der er relevante, kan du lettere kvalificere dine leads og planlægge den bedste individuelle opfølgning. Det er en mulighed, som ikke altid findes i den fysiske verden, hvor registrering og kvalificering er lagt i hænderne på den enkelte sælger.

Til et live-event som fx et webinar har du opmærksomhed fra dine leads i op til 60 minutter og mulighed for at modtage og besvare spørgsmål. På den måde kan du skræddersy din opfølgning. I den fysiske verden går den information kun til én sælger.

5. Nå bredere ud
Da barriererne for at deltage er lavere, har du mulighed for at nå ud til de personer, du ønsker, uanset hvor de befinder sig i verden, og hvordan deres økonomi ser ud. Dine potentielle kunder eller partnere kan deltage med alle relevante medarbejdere. Det vil sige, at teknikere, sælgere, indkøbere og chefer kan deltage i de dele af dit event, som er relevant for netop dem.

Kunder, som du normalt ikke kan få fat i, kan måske også bedre afsætte tiden, når de kan deltage hjemme fra kontoret.

6. Sæt fart på salgsprocessen
Med et digitalt event har du mulighed for at forkorte salgsprocessen, fordi du kan kvalificerer de besøgende allerede, når de tilmelder sig. Her får de nemlig en introduktion til din ydelse og mulighed for at stille spørgsmål, og det betyder, at potentielle kunder er langt nede i salgstragten efter dit event. 

7. Lang levetid
Efter dit event, lever indholdet videre, og dine potentielle kunder eller partnere, har mulighed for at finde alle relevante informationer.

Vil du have sparring på dine virtuelle events?

Tag fat i Heidi og find ud af, hvad der er den rigtige løsning til jeres behov.

I er altid velkomne til at hive fat i os

  • Farver Heidi Tilrettet Til Web 2019

    Heidi Ravn

    Head of Food Tech +45 2421 8988 her@danishexport.dk
  • Heidi Ravn

    Head of Food Tech

    Heidi står i spidsen for Danish Export – Food Tech. Hun har arbejdet med internationalt salg, forretningsudvikling og markedsetablering i mere end 18 år og kan derfor hjælpe dig godt i gang på nye markeder.

    Gennem sin karriere har Heidi især arbejdet med fødevareindustrien, og det har givet hende viden om industriens aktører. Hun har blandt andet været fem år hos en spansk distributør af proces- og packagingudstyr og fem år i Trade Council som eksportrådgiver med sektoransvar for landbrug og fødevarer.

    Farver Heidi Tilrettet Til Web 2019