B2B Marketing erfagruppe

Som marketingansvarlig får du:

  • Et netværk med andre marketingansvarlige, som arbejder med B2B markedsføring i en eksportvirksomhed
  • Faglige input og sparring fra medlemmer, der oplever samme udfordringer som dig
  • Faglig og personlig udvikling, fordi du får et ekstra skub og sparring
  • Værktøjer og viden til at løse dine daglige opgaver og udfordringer
  • Argumenter, der synliggør din indsats, så du kan få mere indflydelse på, hvilken rolle marketing skal spille i din virksomhed
  • Et tættere samarbejde med salg, da du bliver klogere på, hvordan du understøtter salg bedst muligt igennem konkrete marketingtiltag
  • ”Jeg er igennem de sidste 3 år vokset utrolig meget med opgaven som marketingansvarlig. Men jeg ved ikke, hvor jeg ville være uden mit fantastiske marketingnetværk. ’Sammen er vi ikke alene’ kunne godt være vores motto. Det er en fornøjelse at vokse og lære med medlemmerne i netværket, og jeg går altid derfra med fornyet energi, nyt mod og en lang to do-liste.”
    [Brug ikke] Julia Geier, Varo Julia Geier Nielsen, Technical B2B Marketing, VARO
B2B Marketing Seminar September 2017

Som chef får du:

  • Et bedre udbytte af din marketingfunktion, da din medarbejder blandt andet bliver rustet til at lægge en strategi, planlægge jeres indsats og måle på den
  • En medarbejder, som kan udvikle marketingfunktionen og hjælpe med at understøtte salget
  • Efteruddannelse af din medarbejder til en konkurrencedygtig pris
  • En medarbejder, som er opdateret på de nyeste trends og får udviklet sin værktøjskasse
  • Håndfaste argumenter til bestyrelsen om, hvorfor det er værd at investere i marketing
  • Mere synlighed og eksponering af virksomheden og jeres produkter
  • "Vi har flere gange hjulpet andre medlemmer med viden og har selv fået kvalificeret sparring, som har hjulpet os videre. Når vi deltager på webinarer og seminarer, får vi altid værdifulde indspark på højaktuelle problematikker, så vi er up-front på udviklingen. Gode input til fx strategi, planlægning af indsatser og effektmåling bidrager til at understøtte salget."
    (Brug ikke) Poul Elvstrøm ITW GSE Poul Elvstrøm, VP Global Sales & Marketing, ITW GSE
June B2B Marketing
June Sejrup, B2B Marketing
June driver netværket og giver dig sparring på dine udfordringer

Når du deltager i aktiviteter, møder du June, som driver netværket. I sin karriere har hun haft bred berøring med internationale virksomheder. June har beskæftiget sig med hele marketingpaletten og har hands-on erfaring med de udfordringer, du typisk sidder med som marketingansvarlig i en SMV.

Når du er en del af netværket, får du konkret hjælp og sparring. Tag fat i mig med din udfordring, og jeg matcher dig med et andet medlem i netværket, som kan hjælpe dig videre.

I B2B Marketing er du med til at sætte dagsordenen

Input og erfaringer fra medlemmer er drivkraften i netværket. Fælles for medlemmerne er, at alle arbejder i en eksportvirksomhed og har fokus på B2B. Du vil finde både store, små og mellemstore virksomheder blandt medlemmerne. Nogle arbejder meget strategisk, mens andre arbejder mere hands-on. Du vil også møde en del marketingansvarlige, som sidder alene på skansen og skal jonglere med mange opgaver i spændingsfeltet mellem salg og marketing. Derfor er der masser af god viden og erfaringer, du drage nytte af. Du kan se en oversigt over medlemmerne her. 

  • ”Det er guld værd med et netværk, hvor man kan få gode råd og fif, så man ikke skal lave alle fejlene og benarbejdet selv.”
    (Brug ikke) Mia Grønhøj Rasmussen Fiberline, B2B marketing Mia Grønhøj Rasmussen, Marketing Manager, Fiberline A/S om sparring fra netværket
B2B Marketing Advisory Board Januar 2020 2

Advisory board 

Vores advisory board bidrager til udvikling af netværket og aktiviteterne. Her byder medlemmer i B2B Marketing ind med viden og input om udviklingen inden for marketing og relevante emner, som matcher medlemmernes hverdag og udfordringer.

  • Formand: Karen Duffy, Caljan Rite-Hite ApS 
    LinkedIn
  • Heidi Westerby, PF Group
    LinkedIn
  • René B. Christensen, Green Instruments A/S
    LinkedIn
  • Gitte Klimek, K. Hartwall A/S
    LinkedIn
  • Julia Geier Nielsen, VARO Group
    LinkedIn
  • Frederik Graves, Daniamant A/S
    LinkedIn
  • Søren Rimmen, DEIF
    LinkedIn
Kommende aktiviteter
  • [Brug ikke ]DST Foredrag Birgitte Foto
    02.12.2020

    Webinar: Personlig gennemslagskraft

    Få tips og tricks til at varetage din rolle som marketingansvarlig.

    Læs mere og tilmeld
  • Smartphone Social Media Internet Facebook Linkedin Pxhere.Com
    11.12.2020

    Webinar: Skal du skrue op for marketing i din virksomhed?

    Det er et emne, som diskuteres i mange eksportvirksomheder lige nu. Heldigvis er flere allerede i fuld gang med at allokere messebudgettet til online markedsføring, og der er mange gode argumenter for at gøre det.

    Læs mere og tilmeld
  • Webinar (1)
    06.01.2021

    Webinar: Søgemaskineoptimering uden konsulenter og links

    Der er masser af potentiale i jeres nuværende hjemmeside, men det kræver, at du udnytter det og arbejder med jeres indhold. Hør hvordan på webinaret.

    Læs mere og tilmeld
  • Birgitte Baadegaard (1)
    11.02.2021

    Workshop: Personlig gennemslagskraft - sådan varetager du din rolle som marketingansvarlig

    Har du udfordringer med din gennemslagskraft som marketingansvarlig, eller vil du styrke din rolle?

    Læs mere og tilmeld
Viden

Hent viden og erfaringer

Vi deler viden om B2B-markedsføring og erfaringer fra andre eksportvirksomheder, så du kan holde dig og din virksomhed opdateret på nye værktøjer og muligheder.

[Brug ikke] Sales Manager, Kate Christensen, Dynamica Ropes

Dynamica Ropes åbner døren til ny industri med LinkedIn

Læs casen
[Brug ikke] Christine Louise Dalskov, marketingchef, HSA Systems Verdenskort

Forhandlere: Gensidig respekt og nysgerrighed er nøglen til den gode relation.

Læs artikel
[Brug ikke] Krista Linkedin

Planlæg dit indhold til LinkedIn: Fem tips fra min hverdag

Læs artikel