Bæredygtighed set fra marketings stol - hvordan driver og kommunikerer du indsatsen?
Klimavenlig, CO2-neutral, bæredygtig – synes du også, det er en jungle at navigere i de mange begreber, som arbejdet med kommunikation af bæredygtighed åbner op for? Og er I én af de virksomheder, som ikke tør fortælle om indsatsen udadtil – selvom det er en integreret del af jeres forretning?
Tidspunkt
13.06.2023
09.00-16.00
Sted
IBC Innovationsfabrikken, Birkemosevej 1, 6000 Kolding
Pris
Konferencen er gratis for medlemmer af B2B Marketing-netværket - din kollega kan deltage til 1345kr.
Medlemmer af Danish Export: 2.090 kr.
Ikke-medlemmer: 3.135 kr.
*Priser er ekskl. moms. *Frist for tilmelding: 29. maj*


Ledige pladser:
4 / 50
Så tag med på en dag, hvor du får masser af inspiration til dit arbejde – uanset hvor langt din virksomhed er i processen. Dagen er et miks af cases fra både små og store eksportvirksomheder, som deler ud af deres erfaringer og forskellige tilgange i arbejdet med bæredygtighed og kommunikation af indsatsen.
Vi får også besøg af Julie Østergaard fra Pihl & Østergaard, som hjælper virksomheder med at formidle værdien af deres grønne omstilling – også i en international kontekst. Om eftermiddagen har to af deltagerne mulighed for at komme i den varme stol og få sparring af Julie og salen på konkrete udfordringer eller projekter.
Program
09.00-09.25: Registrering og morgenmad
09.25: Velkomst og indflyvning v/June Sejrup, netværksleder, B2B Marketing network
09.35-10.50: Bæredygtighed og branding – do’s and dont’s. v/Julie Østergaard, medejer, Pihl & Østergaard
Greenwashing, greenhusing, greenrinsing, greenlabelling, greenshifting, greencrowding, glue-on-green – der kommer flere og flere betegnelser for de fælder, som virksomheder risikerer at falde i, når de markedsfører deres bæredygtige indsatser og produkter i ind- og udland.
Julie tager afsæt i de vigtigste begreber og præsenterer en række danske og internationale cases, som giver viden om, hvad der skal være helt styr på i ind- og udland, når det drejer sig om bæredygtighed og marketing. Gennem konkrete cases bliver du klogere på, hvad der kan fungere for din virksomhed.
10.50-11.00: Kaffepause og networking
11.00-11.30: Case: Verdensmål er ikke et add-on til din strategi – det skal gennemsyre hele din måde at drive forretning på. v/Kenneth Patrick Madsen, Group Marketing Manager, Aller Aqua
Hos Aller Aqua er bæredygtighed = forretningsgrundlaget. Kenneth fortæller bl.a. om ledelsens rolle, hvordan virksomheden synliggør det i kommunikationen og tager hensyn til forskellige kulturer i en international kontekst.
11.30-12.00: Case: Sådan arbejder vi med SDG i praksis og inkorporerer det i marketingmaterialet. v/Brian Mølmer Pedersen, Director Sales & Marketing, KEN Hygiene Systems
12.00-12.45: Frokost og networking
12.45-13.05: Kort præsentation af netværket og advisory boardet i B2B Marketing + valg til advisory board
13.05-13.35: Case: Hvordan styrer du fortællingen omkring bæredygtighed, når du er en lille spiller i din industri? v/ Bibi Teislev, Marketing Coordinator, LM Wind Power
13.35-13.55: Netværksøvelse: Hvad tager du med fra dagens oplæg indtil nu? Hvordan kan I arbejde videre med det i din virksomhed?
13.55-14.10: Kort kaffepause – tank op
14.10-15.10: Den varme stol: To virksomheder får sparring af Julie Østergaard og deltagerne i salen på deres fortsatte arbejde og udfordringer med bæredygtighed.
15.10-15.45: Case: Bæredygtighed som forretning – og hvordan du måler ROI på aktiviteterne.
Hvordan ny maritim regulering blev til en gylden mulighed for Hempel: Fra coating-leverandør til energi-optimeringsekspert med fokus på kvantificerbar bæredygtighed hos kunden. v/Rasmus Vestergaard, Senior Marketing Manager, Hempel
15:45: Opsamling, feedback og tak for i dag
Vi tager forbehold for ændringer i programmet.