Eksport til Kina: Viden om det kinesiske marked

Vil du starte eller øge din eksport til Kina? Skyd genvej til markedet ved hjælp af erfaringer fra andre virksomheder og eksperter.

Kina kan være et svært marked at få hul på som dansk virksomhed. Sproget og kulturen er meget anderledes, og konkurrencen fra lokale leverandører er stor.

Derfor kan det virke som en uoverkommelig opgave at starte eksportsalg op i Kina. Men hvad kræver det? Og hvordan kommer du i gang i praksis?

Vi har samlet en række artikler og guides, som giver dig inspiration. 

 

Start med at lære lidt kinesisk

Vil du kickstarte forholdet med din nye kinesiske kunde eller samarbejdspartner, så skal du vise, at du har sat dig ind i landet og kulturen. Fx ved at lære lidt af sproget.

I videoen får du tre simple sætninger. 

Gør indtryk, når du starter eksport til Kina: Lær tre sætninger på kinesisk og imponér dine kunder

Skal du eksportere til Kina?

Skal du i gang med eksport til Kina eller vil deltage på en messe i Kina, så se vores kommende aktiviteter på vores aktivitetsliste her.

Messer i Kina

Danish Export Association har mange års erfaring med arrangering af messer i Kina inden for flere industrier. Vores tætte dialog med messearrangører og deltagende virksomheder på Pavilion of Denmark sikrer, at vi har en markant tilstedeværelse på messerne.

 

  • Kina: Guide til nye visumregler

    Kina: Guide til nye visumregler

    Se mere
  • E-handel i Kina er 10-15 år foran Europa og USA

    E-handel i Kina er 10-15 år foran Europa og USA

    Se mere
  • [EN] Nordic Technologies: Mix of Danish and local equipment secures sale in China

    [EN] Nordic Technologies: Mix of Danish and local equipment secures sale in China

    Se mere
  • Kina: Forbered virksomheden på lange betalingsbetingelser

    Kina: Forbered virksomheden på lange betalingsbetingelser

    Se mere
  • Kinas midtmarked kræver tilpasning og differentiering af produkter

    Kinas midtmarked kræver tilpasning og differentiering af produkter

    Se mere
  • Pas på den kinesiske varemærkejungle

    Pas på den kinesiske varemærkejungle

    Se mere
  • Rekruttering af medarbejdere i Kina: Det kinesiske jobmarked kræver lokalt kendskab

    Rekruttering af medarbejdere i Kina: Det kinesiske jobmarked kræver lokalt kendskab

    Se mere
  • Stort potentiale for SMV'er i Kina: Flere danske SMV’er skal gribe chancen på det kinesiske marked

    Stort potentiale for SMV'er i Kina: Flere danske SMV’er skal gribe chancen på det kinesiske marked

    Se mere