• Viden
  • B2B-marketing
  • Rapport: B2B Eksport Marketing – Mål, muligheder og tendenser 2024

Rapport: B2B Eksport Marketing – Mål, muligheder og tendenser 2024

Undersøgelsen af marketing i danske eksportvirksomheder er landet. 238 virksomheder har delt ud af deres udfordringer og prioriteter. Insights, som giver dig stof til eftertanke inden for fem brandvarme emner: Budget & prioriteringer, Strategi, Mål & effekt, Messer og brug af kunstig intelligens i marketing.

Indsigt og stof til eftertanke

Formålet med undersøgelsen er, at du som læser får indsigt i, hvordan andre virksomheder agerer, hvilke udfordringer de møder, og hvordan de prioriterer. Indsigten skulle gerne give stof til eftertanke og gøre det lettere at beslutte, hvilken vej du selv skal vælge, hvilke mål du skal sætte dig, og hvilke muligheder der er.

For marketing er og bliver en dynamisk størrelse.

Og vi kan ikke komme uden om, at de seneste par år har været særdeles udfordrende for erhvervslivet både i Danmark og globalt – og det ser ikke ud til, at turbulensen stilner af i 2024. Mange danske eksportvirksomheder indenfor B2B-området har ændret både strategi og prioriteter, hvilket har stor indflydelse på marketing. 

Heldigvis er der masser af optimisme og positiv inspiration at hente i undersøgelsen. Blandt andet når det kommer til budget og brugen af kunstig intelligens.

Samtidig stiller rapporten også skarpt på udfordringer, der giver panderynker ude i virksomhederne. Vi kan for eksempel se, at det fortsat halter med at mappe købsrejsen og at særligt de mindre virksomheder ikke har en nedskreven strategi. 

Vil du vide mere, så hent rapporten herunder.

God læselyst!

Eksport Marketing Rapport 2024

Lidt om rapporten

Danish Export Association og content marketingbureauet Brand Movers, står bag rapporten. 

Undersøgelsen blev gennemført i oktober 2023, og 238 danske eksportvirksomheder deltog. Respondenterne er en blanding af små, mellemstore og store virksomheder fra alle dele af landet og på tværs af industrier.

Det er 2. gang vi gennemfører undersøgelsen, så denne gang har vi mulighed for at sammenligne med tal og tendenser fra sidste år. Efter webinaret får du tilsendt den fulde rapport, så du kan dykke ned i tallene og bruge den som redskab i dit marketingarbejde.