Netværkskonference B2B Marketing: Internationale kunderejser

Har din virksomhed mappet kundernes købsrejse? Og har du en marketingstrategi for alle relevante stadier? 52% siger nej i 2024-undersøgelsen 'B2B Eksport Marketing'.

Tidspunkt

20.06.2024

09.00-16.00

Sted

BRANDTS, Amfipladsen 7, 5000 Odense C

Pris

Konferencen er gratis for medlemmer af B2B Marketing-netværket - tag din kollega med for 1400kr.
Medlemmer af Danish Export: 2.175 kr.
Ikke-medlemmer: 3.265 kr.
*Priser er ekskl. moms.

Head of B2B Marketing Network
Head of B2B Marketing Network June Sejrup +45 6133 9548
Hvis du vil lukke salget, skal du kende dine kunder og deres købsrejse. Derfor tager vi temaet kunderejse op på årets netværkskonference i B2B Marketing den 20. juni. For når du arbejder med teknisk B2B-salg, er beslutningerne lange. Og når det drejer sig om salg og markedsføring på tværs af landegrænser, bliver processen lige en tand mere kompleks.

Det er afgørende at mappe kunderejsen for at forstå din kunder, så du sætter ind med salgs -og marketingindsatser på de rigtige tidspunkter og får en mere customer centric approach.

På dagen får du erfaringer og inspiration til dit arbejde med kunderejsen – uanset hvor langt din virksomhed er i processen. Dagen er et mix af ekspertoplæg og cases fra både små og store eksportvirksomheder, som deler ud af deres erfaringer og forskellige tilgange i arbejdet med kunderejsen.

Dagens program

09.15-10.00: Registrering, morgenmad og networking

10.00: Velkomst v/June Sejrup, netværksleder B2B Marketing

10.10-11.10: Skift perspektiv! Og forløs kunderejsens fulde potentiale.
Glæd dig til et inspirationsoplæg, der sætter fokus på hvordan:

  • I kan tænke kunderejsen ’udefra og ind’
  • I styrker jeres fokus på kunderejsen som et strategisk værktøj
  • I bruger kunderejsen som greb til at skabe et fælles sprog og engagement på tværs af funktionsområder i organisationen.

v. Louise Vang Jensen, antropolog, co-CEO og partner i det strategiske innovationsbureau, IS IT A BIRD


11.10-11.20: Kort pause

11.25-12.00: Case - Hvordan starter du i det små og kommer i gang med at mappe kunderejsen, når du er en mindre virksomhed? Hør, hvordan Mekoprint er lykkedes med arbejdet og har skabt de første resultater på det tyske marked.
v/Vesna Mehic, Marketing Manager, Mekoprint

12.00-12.55: Frokost og networking

13.00-13.50: Case - Hvorfor er det vigtigt at forstå dine kunder og have styr på dine kundeindsigter, før du går i gang med at mappe kunderejsen?
v/Cecilie Kobbelgaard, Global Customer Journey Manager og Charlotte Parker, Lead Projekt Manager DBS Marketing, Grundfos

13.50-14.10: Netværksøvelse

14.10-14.25: Kaffepause

14.30-15.05: Case - TBA

15.05-15.15: En lille konkurrence - mød vores Academy

15.15: Opsamling, feedback og tak for i dag

15.30: Besøg udstillingerne på Kunst Museum BRANDTS - som deltager på konferencen har du fri adgang til at besøge de forskellige udstillinger helt frem til kl.20.

Sidste år scorede deltagerne konferencen til 9 ud af 10 - de sagde blandt andet:
  • "Det første oplæg var kanon, fordi Julie fra Pihl & Østergaard var så levende og indholdet skarpt og relevant. Det sidste oplæg med Rasmus fra Hempel var super interessant, fordi det lige var en helt anden vinkel end de andre oplæg, og netop det her med ROI kan være svært i marketing."
  • "Gode oplæg med forskellige vinkler på arbejdet med bæredygtighed. Rigtig godt med det første oplæg omkring lovgivning og opmærksomhed på faldgruber."
  • ”Jeg har haft mulighed for at høre hvad andre gør og få ideer til, hvordan vi kan gribe det an i egen organisation eller tage det steppet videre.”
  • "Gode indlæg med praktiske eksempler, dialog og sparring undervejs. En god indflyvning for en rookie som mig."