Netværkskonference B2B Marketing: Internationale kunderejser
Har din virksomhed mappet kundernes købsrejse? Og har du en marketingstrategi for alle relevante stadier? 52% siger nej i 2024-undersøgelsen 'B2B Eksport Marketing'.
Tidspunkt
20.06.2024
09.00-16.00
Sted
BRANDTS, Amfipladsen 7, 5000 Odense C
Pris
Konferencen er gratis for medlemmer af B2B Marketing-netværket - tag din kollega med for 1400kr.
Medlemmer af Danish Export: 2.175 kr.
Ikke-medlemmer: 3.265 kr.
*Priser er ekskl. moms.
Hvis du vil lukke salget, skal du kende dine kunder og deres købsrejse. Derfor tager vi temaet kunderejse op på årets netværkskonference i B2B Marketing den 20. juni. For når du arbejder med teknisk B2B-salg, er beslutningerne lange. Og når det drejer sig om salg og markedsføring på tværs af landegrænser, bliver processen lige en tand mere kompleks.
Det er afgørende at mappe kunderejsen for at forstå din kunder, så du sætter ind med salgs -og marketingindsatser på de rigtige tidspunkter og får en mere customer centric approach.
På dagen får du erfaringer og inspiration til dit arbejde med kunderejsen – uanset hvor langt din virksomhed er i processen. Dagen er et mix af ekspertoplæg og cases fra både små og store eksportvirksomheder, som deler ud af deres erfaringer og forskellige tilgange i arbejdet med kunderejsen.
Dagens program
09.15-10.00: Registrering, morgenmad og networking
10.00: Velkomst v/June Sejrup, netværksleder B2B Marketing
10.10-11.10: Skift perspektiv! Og forløs kunderejsens fulde potentiale.
Glæd dig til et inspirationsoplæg, der sætter fokus på hvordan:
- I kan tænke kunderejsen ’udefra og ind’
- I styrker jeres fokus på kunderejsen som et strategisk værktøj
- I bruger kunderejsen som greb til at skabe et fælles sprog og engagement på tværs af funktionsområder i organisationen.
v. Louise Vang Jensen, antropolog, co-CEO og partner i det strategiske innovationsbureau, IS IT A BIRD
11.10-11.20: Kort pause
11.25-12.00: Case - Hvordan starter du i det små og kommer i gang med at mappe kunderejsen, når du er en mindre virksomhed? Hør, hvordan Mekoprint er lykkedes med arbejdet og har skabt de første resultater på det tyske marked.
v/Vesna Mehic, Marketing Manager, Mekoprint
12.00-12.55: Frokost og networking
13.00-13.50: Case - Hvorfor er det vigtigt at forstå dine kunder og have styr på dine kundeindsigter, før du går i gang med at mappe kunderejsen?
v/Cecilie Kobbelgaard, Global Customer Journey Manager og Charlotte Parker, Lead Projekt Manager DBS Marketing, Grundfos
13.50-14.10: Netværksøvelse
14.10-14.25: Kaffepause
14.30-15.05: Case - TBA
15.05-15.15: En lille konkurrence - mød vores Academy
15.15: Opsamling, feedback og tak for i dag
15.30: Besøg udstillingerne på Kunst Museum BRANDTS - som deltager på konferencen har du fri adgang til at besøge de forskellige udstillinger helt frem til kl.20.