21.12.2020: Danske virksomheder står sammen i ny digital salgskampagne.

Første digitale salgskampagne er netop fuldt udsolgt.

I et projekt støttet af Industriens Fond står danske virksomheder sammen i en digital marketing- og salgsindsats. Med midler fra genstartNU findes og engageres nye internationale kunder til de deltagende virksomheder. Målet er, at danske virksomheder skal vækste deres salg digitalt på eksisterende og nye markeder.

Den første digitale indsats er inden for vindsegmentet og der er netop meldt udsolgt. Der kan ikke deltage flere virksomheder i denne omgang, så arrangørerne beretter om ventelister. Den store interesse og efterspørgsel viser, at danske virksomheder er klar til at tænke nyt og digitalt. Det er de første konkrete tilbagemeldinger fra de mange genstartspakker, og netop denne indsats tegner rigtig godt.

Corona-krisen rammer fortsat mange danske virksomheder hårdt, og hele 80 procent af de traditionelle salgsmetoder kan ikke benyttes. Virksomhederne er bagud på deres pipeline. Det er derfor afgørende, at vi går nye digitale veje for at hjælpe danske virksomheder tilbage på sporet.

FØRSTE DIGITALE SALGSINDSATS ER UDSOLGT

Den digitale salgsindsats giver 15 danske virksomheder indenfor vind-industrien mulighed for at nå ud til tusindvis af personer inden for det internationale onshore aftersales markedet. Efterspørgslen på deltagelse har været massiv, og arrangørerne bag melder netop nu om alt udsolgt. Det vidner om, at de danske eksportvirksomheder er klar til at tage nye digitale salgsmetoder i brug:

”Det er afgørende, at vi udvikler vores forretning og organisation til at udnytte de muligheder digitalisering giver. Det er derfor naturligt for os at være en del af den digitale marketing- og salgsindsats.”
Ulrich Ritsing, Sales & Marketing Director, C.C. Jensen

NY DIGITAL TILGANG TIL SALG

Indsatsen bringer de bedste digitale salgsmetoder fra B2C-verden over i B2B-verden. Det er en e-commerce løsning for salg fra deltagende virksomheder til internationale virksomheder. Der er derved skabt en ny tilgang til at bruge digitale indsatser for samlede grupper til at opbygge og bearbejde en pipeline hurtigt og effektivt, som alternativ eller supplement til fysiske salgsmøder og messer.

”Omdrejningspunktet i projektet er en kompleks e-commerce løsning, der både tiltrækker, engagerer, plejer og ”scorer” interessen hos de udenlandske potentielle kunder. Vi kører indsatser for enkelte virksomheder eller som i det her projekt for en samlet branche. Det betyder at vi hurtigt kan skalere op og hjælpe mange virksomheder på én gang. Målet er, at de deltagende virksomheder får opbygget digitale relationer, der over tid ender i konkrete salg – man kan se det som en virtuel BtB matchmaking,” siger Louise Juhl, Partner i softwarevirksomheden Affiinity.

INNOVATIVE TEKNOLOGIER FREMTIDSSIKRER DANSK KUNKURRENCEEVNE

Ligesom på traditionelle fælles eksportfremstød er fokus på at markedsføre virksomhederne samlet overfor globale kunder. Gennem de nye digitale og datadrevne marketing- og salgsindsatser, genererer og bearbejder salgskampagnen potentielle leads til de enkelte virksomheder. Da virksomhedernes traditionelle messeaktivitet i øjeblikket er lammet, mister de værdifuld opbygning af pipeline. Den digitale indsats er derfor afgørende for at sikre, en solid kundestrøm til de danske eksportører.

”Vi vil skabe en konkret og vedvarende forandring i måden, hvorpå danske virksomheder arbejder med digitale kampagner i salgsarbejdet. Målet er, at denne tilgang fremover skal indgå som en naturlig del af eksportarbejdet. De danske SMV’er vil gennem projektet komme i gang med at udnytte de digitale værktøjer til at udvikle og fremtidssikre deres virksomheder og styrke deres egen og dansk erhvervslivs konkurrenceevne,” siger projektejer og CEO i Danish Export Association, Ulrik Dahl.

SALGS- OG KAMPAGNERTILBUD I FREMTIDEN

Det udsolgte projekt fokuserer på vindsektoren. Dette følges op af et nyt spor med fokus på leverancer til den internationale hospitalsindustri, som vi starter markedsføringen af i januar 2021. Målet er, at projektet efterfølgende skal komme andre industrier og virksomheder til gode. Derfor stræber vi efter at skabe flere deltagerpladser i fremtiden.
Projektet er drevet af Danish Export Association i samarbejde med Affiinity samt Danish Wind Export og støttet af Industriens Fonds initiativ genstartNU. Projektet løber fra juni 2020 til december 2021.

KONTAKTER

Danish Export Association