• Om os
  • Presse
  • 2021
  • Danish Export Association og Wind Denmark indgår nyt partnerskab

25.03.2021: Nyt eksportpartnerskab skal styrke vindvirksomheder

Konkurrencen på det globale marked for grønne løsninger er stødt stigende, og fremover får virksomhederne i den danske vindindustri endnu bedre forudsætninger for at drage ud og sælge deres løsninger.

Det er effekten af et nyt partnerskab mellem Wind Denmark og Danish Export Association, der betyder, at vindvirksomheder fremover får mulighed for at trække på Wind Denmark og Danish Export Associations kompetencer og tilbud inden for vindeksport. Virksomhederne får helt konkret adgang til den samlede pakke gennem Wind Denmark, hvor begge medlemskaber er en del af kontingentet.

”Det nye partnerskab sikrer, at der er adgang til den brede skare af medlemstilbud i Wind Denmark og Danish Export Association. Det er en unik konstellation, hvor virksomhederne med et medlemskab i Wind Denmark, der er vindmølleindustriens talerør og samlingssted i Danmark, også får et medlemskab i Danish Export Association, der gennem 50 år har sendt danske virksomheder ud på verdensmarkederne, og dermed er verdensmestre i at klæde virksomhederne på til salg og eksport,” siger Jan Hylleberg, adm. direktør i Wind Denmark. Sammen med direktør for Danish Export Association, Ulrik Dahl, har han gennem det seneste år arbejdet på partnerskabet.

”Det er den helt rigtige løsning, da de vindvirksomheder, der hidtil har været medlem udelukkende i Danish Export Association, fremadrettet får hele pakken med adgang til netværk, teknologiudvikling og politisk indsigt gennem Wind Denmark. Samtidig kan vi byde velkommen til gruppen af eksportvirksomheder fra Wind Denmark, som fremadrettet har adgang til vores netværk, rådgivning og uddannelse inden for eksport,” siger Ulrik Dahl, der ser frem til en hverdag med det nye partnerskab.

”Tiderne hvor salg og aftaler per definition skulle gennemføres fysisk er ovre. I den nye hverdag efter Covid-19 skal vi alle vænne os til også fremover at sælge os selv og vores løsninger digitalt. Det nye partnerskab binder vindvirksomheder sammen med flere kompetencer, der kan understøtte denne bevægelse, og det er helt klart til fordel for den danske vindeksport,” siger Ulrik Dahl.:

Den danske vindindustri har siden sin begyndelse for 40 år siden været verdensmestre i at udvikle morgendagens vindteknologi, og som konsekvens eksporterede vindmølleindustrien i 2019 produkter og services for 66,5 mia. kr. Det højeste niveau til dato og 7,4 pct. af den samlede danske vareeksport. Fremadrettet vil aktørerne i den danske vindmølleindustri have endnu bedre forudsætninger for at afsætte deres produkter globalt.

Baggrund

Det nye partnerskab mellem Wind Denmark og Danish Export Association træder i kraft 1. juli 2021. Partnerskabet betyder, at vindvirksomheder fremover bliver medlem af både Wind Denmark og Danish Export Association og får adgang til aktiviteter, som foreningernes fælles eksportplatform Danish Wind Export udbyder. Virksomhederne får helt konkret adgang til den samlede pakke gennem Wind Denmark, hvor begge medlemskaber er en del af kontingentet.

Læs mere om det nye partnerskab >>

Læs mere om Wind Denmark >>

Kontakt Danish Export Association

  • Dorthe Kontaktside Farver Web 2020

    Dorthe Bach Christensen

    Communications & Marketing Consultant +45 4045 3202 doc@danishexport.dk
  • Dorthe Bach Christensen

    Communications & Marketing Consultant

    Dorthe har flere års erfaring med strategisk kommunikation og markedsføring, herunder LinkedIn, e-mailmarkedsføring, webkommunikation og PR.

    Dorthe assisterer flere af de sektorspecifikke netværk med blandt andet content til LinkedIn, men sidder også med kommunikationen på flere af Danish Export Associations større projekter.

    Dorthe Kontaktside Farver Web 2020
  • Farver Tanja Tilrettet Til Web 2019

    Tanja Hai

    Head of Communications & Marketing +45 2252 2906 tha@danishexport.dk
  • Tanja Hai

    Head of Communications & Marketing

    Tanja arbejder med marketing og kommunikation ud fra et strategisk mind set, og hun kan hjælpe dig med at rykke din marketingindsats frem og skabe resultater, der bidrager til bundlinjen.

    Med mere end ti års erfaring som kommunikationsrådgiver kan Tanja sparre med dig og udvikle din markedsføring, så den understøtter forretningen og skærer igennem hos målgruppen. Hun har erfaring med en bred vifte af discipliner og kan fx hjælpe dig med at få lagt en marketingstrategi, at udarbejde konkrete presseindsatser og cases eller ruste dig til at skrive journalistisk.

    Farver Tanja Tilrettet Til Web 2019