• Marktmonitor

Få en skræddersyet markedsrapport på seks dage med Marktmonitor

Det er en stor investering at etablere sig på nye markeder. Derfor skal du undersøge mulighederne grundigt for din virksomhed, inden du går i gang, så dine penge og timer ikke ender med at være spildt. Med en rapport fra Marktmonitor får du informationerne til at vurdere markedspotentialet og samtidig gøre etableringen mere gnidningsfri.

Du får et komplet overblik over potentialet for din virksomhed på det marked, du har valgt.


Rapporten indeholder:
  • Adresseliste på mulige kunder i dit målmarked
  • Overblik over dine konkurrenter på markedet
  • Dybdegående analyse af import og eksport på produktniveau
  • Overblik over mulige udbudsplatforme og støttemuligheder
  • Navne og kontaktoplysninger på relevante distributører, agenter og forhandlere

Med andre ord får du de oplysninger, som du skal bruge for at tage en velinformeret strategisk beslutning for din virksomhed.

Indhold i en marktmonitorrapport:

Du får svar på 39 spørgsmål

  • Identifikation af potentielle kunder i målmarkedet
  • Kontaktliste på potentielle kunder som Excelfil
  • Overblik over branchen og dens udvikling
  • Salg og omsætningen inden for målbranchen
  • Identifikation af konkurrenter i målmarkedet
  • Kontaktliste på konkurrenter som Excelfil
  • Økonomiske situation i målmarkedet og generelle forhold, der skal tages hensyn til
  • Vurdering af markedsvolumen
  • Import og eksportstatistikker helt ned på specifikt produktniveau
  • Hvordan finder jeg salgspartnere og handelsagenter
  • Oversigt over mulige afsætningskanaler med adresser og kontaktdata
  • Fordele og ulemper for salgspartnere
  • Fordele og ulemper ved salgsagenter
  • Fordele og ulemper ved forhandlere
  • Vurdering af salgspotentialet i målmarkedet
  • Samlet handelsvolumen på produktkodeniveau (HC Koder)
  • Lønstruktur i målmarkedet
  • Beskrivelse og evaluering af relevante virksomhedsregistre på konkurrent og kundeniveau
  • Udbudsplatforme i målmarkedet
  • Mød dine potentielle kunder på messer i målmarkedet og i hele Europa/Hvor udstiller de?
  • Find den rette arbejdskraft til opstart og udvidelse af din virksomhed i målmarkedet
  • Analyse af økonomiske regioner i landet med henblik på udvælgelse af etablering
  • Udgifter til leje/erhvervelse af ejendom og grund
  • Overblik over infrastruktur og transportforbindelser
  • Identifikation af relevante støtteprogrammer
  • Overvågning af kunder og konkurrenter
  • Hvor succesfulde var og er konkurrenterne?
  • Observation af dine konkurrenter i målmarkedet: Hvor aktive er de på internettet, på deres hjemmesider og i sociale netværk?
  • Hvor intensivt bruger konkurrenterne disse medier, hvor succesfulde er de med dem, og hvad betyder dette for dine aktiviteter?
  • Hvor succesfulde har dine konkurrenter været i de seneste år?
  • Hvilke planer har dine konkurrenter offentligt givet udtryk for i det indeværende regnskabsår?
  • Kendte konkurrenter på målmarkedet
  • Konkurrencepartnere, kunder og salgskanaler
  • Leverandør- og leverandørfortegnelser
  • Udviklingen på personalemarkedet
  • Forskelle mellem virksomhedskulturer
  • Medielandskab og vigtige fagblade
  • Sådan etableres en virksomhed i målmarkedet
  • Vi giver dig et overblik over de vigtigste love og regler i målmarkedet med mulige konsekvenser for din branche og din produkt- og serviceportefølje
Hvad får du i en marktmonitorrapport? Og hvorfor er det en god idé at investere i rapporten? Benny Sørensen, stifter og ejer af Marktmonitor samt erfaren eksportrådgiver, fortæller om fordelene.

Indhold i en marktmonitorrapport:

Du får svar på 39 spørgsmål

  • Identifikation af potentielle kunder i målmarkedet
  • Kontaktliste på potentielle kunder som Excelfil
  • Overblik over branchen og dens udvikling
  • Salg og omsætningen inden for målbranchen
  • Identifikation af konkurrenter i målmarkedet
  • Kontaktliste på konkurrenter som Excelfil
  • Økonomiske situation i målmarkedet og generelle forhold, der skal tages hensyn til
  • Vurdering af markedsvolumen
  • Import og eksportstatistikker helt ned på specifikt produktniveau
  • Hvordan finder jeg salgspartnere og handelsagenter
  • Oversigt over mulige afsætningskanaler med adresser og kontaktdata
  • Fordele og ulemper for salgspartnere
  • Fordele og ulemper ved salgsagenter
  • Fordele og ulemper ved forhandlere
  • Vurdering af salgspotentialet i målmarkedet
  • Samlet handelsvolumen på produktkodeniveau (HC Koder)
  • Lønstruktur i målmarkedet
  • Beskrivelse og evaluering af relevante virksomhedsregistre på konkurrent og kundeniveau
  • Udbudsplatforme i målmarkedet
  • Mød dine potentielle kunder på messer i målmarkedet og i hele Europa/Hvor udstiller de?
  • Find den rette arbejdskraft til opstart og udvidelse af din virksomhed i målmarkedet
  • Analyse af økonomiske regioner i landet med henblik på udvælgelse af etablering
  • Udgifter til leje/erhvervelse af ejendom og grund
  • Overblik over infrastruktur og transportforbindelser
  • Identifikation af relevante støtteprogrammer
  • Overvågning af kunder og konkurrenter
  • Hvor succesfulde var og er konkurrenterne?
  • Observation af dine konkurrenter i målmarkedet: Hvor aktive er de på internettet, på deres hjemmesider og i sociale netværk?
  • Hvor intensivt bruger konkurrenterne disse medier, hvor succesfulde er de med dem, og hvad betyder dette for dine aktiviteter?
  • Hvor succesfulde har dine konkurrenter været i de seneste år?
  • Hvilke planer har dine konkurrenter offentligt givet udtryk for i det indeværende regnskabsår?
  • Kendte konkurrenter på målmarkedet
  • Konkurrencepartnere, kunder og salgskanaler
  • Leverandør- og leverandørfortegnelser
  • Udviklingen på personalemarkedet
  • Forskelle mellem virksomhedskulturer
  • Medielandskab og vigtige fagblade
  • Sådan etableres en virksomhed i målmarkedet
  • Vi giver dig et overblik over de vigtigste love og regler i målmarkedet med mulige konsekvenser for din branche og din produkt- og serviceportefølje

Pris

23.675 kroner for medlemmer fra Danish Export
33.175 kroner for for ikke-medlemmer

Leveringstid: 6-14 arbejdsdage

Inden du tænker, at det er en stor udgift, så overvej:

  • Hvor meget tid du sparer. Hvis du selv skal fremsøge alle de informationer, er det mange timer bag skrivebordet. Timer, som du i stedet kan bruge på at sælge
  • At du har din rapport på helt ned til seks dage. Normalt tager det minimum tre måneder at finde tilsvarende oplysninger
  • Det er svært at finde gode data. Marktmonitor bruger gode kilder på flere forskellige sprog, som betyder, at du får en bedre og mere opdateret rapport
  • Det koster typisk en til to millioner kroner at etablere sin virksomhed på et nyt marked. Det er en stor investering, som er spildt, hvis du må opgive.
    Farver Ulrik Tilrettet Til Web 2019 Ulrik Dahl, CEO, Danish Export Association
Containervaeg

Hvordan kan det lade sig gøre?

Din rapport bliver genereret af en avanceret algoritme, der finder de informationer, som er relevante for netop din virksomhed. Folkene, som står bag Marktmonitor, har over 30 års erfaring med rådgivning af internationale virksomheder og ved derfor, hvilke informationer du har behov for, når du skal undersøge nye markedsmuligheder. Du besvarer få spørgsmål og modtager din rapport 6-14 arbejdsdage efter.

Har du spørgsmål?

  • Sandra Ladefoged, Danish Export Association

    Sandra Ladefoged

    Member Relations Coordinator +45 2478 1292 sal@danishexport.dk
  • Sandra Ladefoged

    Member Relations Coordinator

    Sandra har en vigtig finger med i flere af vores aktiviteter, hvor hun som en del af medlems- og netværksteamet varetager dialogen med medlemmer og er med til at drive flere af foreningens projekter og initiativer.

    Sandra er knivskarp, har en uddannelse som Cand.merc i International Business fra Aarhus Universitet BSS og har været i Danish Export som både praktikant og studiemedhjælper. Derfor er hun er godt klædt på til at sikre, at du og alle virksomhederne i foreningen får de rigtige rapporter, viden og sparring stillet til rådighed i Danish Export.

    Sandra Ladefoged, Danish Export Association
  • Farver Morten Tilrettet Til Web 2019

    Morten Lauridsen

    Member Relations Manager +45 6020 8556 mol@danishexport.dk
  • Morten Lauridsen

    Member Relations Manager

    Morten har mere end ti års erfaring som salgs- og marketingkoordinator, og dem bruger han til at varetage dine interesser i Danish Export som Member Relations Manager.

    Farver Morten Tilrettet Til Web 2019