Workshopforløb: Styrk dine kompetencer inden for contentproduktion og -planlægning

Hvordan finder du den gode historie og stiller de rigtige spørgsmål i et interview? Hvordan skriver du relevant indhold, som møder kundens behov og planlægger din content-indsats? Det og meget mere får du svar på ved at deltage i dette workshopforløb.

Tidspunkt

17.08.2021 - 28.09.2021

Sted

Online og fysisk

Pris

5.400 kr. ex moms pr. deltager for medlemmer af B2B Marketing.
7.000 kr. ex moms pr. deltager for medlemmer af Danish Export Association.

B2B Marketing er et netværk i Danish Export Association. Hvis du vil deltage til medlemspris, skal din virksomhed derfor være medlem af B2B Marketing-netværket eller/og Danish Export Association.

Farver June Tilrettet Til Web 2019
Head of B2B Marketing June Sejrup +45 6133 9548

Ledige pladser:

11 / 12

Tilmeld dig her

Hvad tager du med fra forløbet?

  • Skarpere interviewteknik, så du med grundig forberedelse og research får mest mulig viden ud af dine interviewpersoner
  • Værktøjer til at vinkle og målrette dit indhold, så det er relevant og skaber værdi for din modtager
  • Hjælp til at lægge en content-plan, så du har en køreplan for dit videre indholdsarbejde
  • Individuel sparring og feedback på dit arbejde under hele forløbet
  • Mellem møderne får du opgaver, som du skal arbejde med og forberede til næste gang
  • Du får tæt sparring hele vejen fra Tanja og June, som trækker på mange års erfaring med interviews og contentarbejde inden for B2B og eksport.
Møderne

17. august (online), 24. august, 31. august (Online), 7. september og 28. september 2021.

Forløbet er et miks af fysiske møder med workshops, opgaver og online-møder.

  • ”TUSIND TAK for en super god og konstruktiv dag! Fedt med energi, sparring og feedback. Både fra jer og resten af holdet. Det er fedt at få både konkrete værktøjer og mindre konkrete refleksioner på bordet. Det giver virkelig værdi.”
    Lone Ditmer, Marketing Manager hos Dansk Wilton - Deltager på kurset i 2020
Underviserne
  • Tanja Og Program For Dagen

    Tanja Hai

    Tanja giver dig værktøjerne til at gennemføre kvalificerede interviews og omdanne inputs til godt indhold, der rammer din målgruppe. Tanja har 15 års erfaring i at interviewe, skrive journalistisk og oplære kolleger i håndværket og står for at udfordre dig, så du udvikler dine kompetencer.

    Se på LinkedIn
  • June Workshop

    June Sejrup

    June deler ud af sine erfaringer med at gennemføre større contentprojekter som udarbejdelse af personas og Eksportmagasinet, hvor June de seneste tre år har været redaktør og skribent. June har +8 års erfaring med marketing og kommunikation og har gennemført et utal af interviews med eksportvirksomheder, eksperter og fagpersoner, som hun har omsat til cases, vidensartikler og diverse marketingtekster.

    Se på LinkedIn
Billede Karin Og Julia

Du får succes med forløbet, når du:

  • Er aktiv i dialogen på møderne med sparring og input til de andre deltagere og deres udfordringer og overvejelser.
  • Byder ind med din viden og udfordringer på møderne.
  • Forbereder dig til hvert møde, så du er klar til at byde ind med sparring til hvert emne.
  • Møder op. Den bedste sparring opstår i et fortroligt rum, og dette rum skaber vi kun, hvis alle så vidt muligt deltager I alle møder.

Gruppen gennemføres kun ved min. seks deltagere. Maks antal deltagere er 12.

Workshopforløb

Online opstartsmøde, 17. august kl.10-10.30

Formål med workshopforløbet og forventningsafstemning. Hvad kræver det af dig, og hvad skal du byde ind med for at få succes i forløbet?

____________________________

Møde 1: 24. august 2020, kl. 8.45-13.00

Tema: Forberedelse, research og interviewteknik v/ Tanja Hai, Head of Communications & Marketing, Danish Export Association

  • Hvordan finder du de gode historier?
  • Hvorfor er research og forberedelse før et interview så vigtigt, og hvad skal du have styr på?
  • Gennemførelse af interview: Hvordan stiller du de rigtige spørgsmål og nedbryder barrierer, så kollegaer og kunder deler ud af deres viden?

Workshop: Interviewteknik og øvelser i praksis.

Hjemmearbejde: Foretag et interview med to til tre forskellige profiler – fx din kollega i salg, produktudvikling eller en kunde.

____________________________

Møde 2: Online sparring, 31. august kl. 10- 10.45

Mød din gruppe, så I kan dele erfaringer og give hinanden sparring. Hvordan gik dine interviews? Har du fået afprøvet de forskellige teknikker? Hvad gik godt, hvad gik mindre godt? Tag dine spørgsmål og overvejelser med, og få gode råd til, hvad du kan gøre bedre.

____________________________

Møde 3: 7. september 2020, kl. 8.45-13.00

Emne: Journalistisk skrivning, faktatjek og sparring på din tekst v/ Tanja Hai, Head of Communications & Marketing, Danish Export Association

  • Vinkling og opbygning af din tekst
  • Skriv effektivt og med budskab og målgruppe for øje
  • Nyhedsværdi – hvorfor er det vigtigt?
  • Eksempler på forskellige tekstgenrer, sparring på din tekst
  • Glem ikke faktatjek og opfølgning med din kilde

Workshop: Arbejde med egen tekst og sparring to og to.

Forberedelse: Forbered og indsend en tekst – enten med udgangspunkt i et af dine interviews, eller tag en tekst med, som du har skrevet. Tanja giver feedback og vælger nogle eksempler ud i sin gennemgang.

____________________________

Møde 4: 28. september 2020, kl. 8.45-13.00

Emne: Contentplan og planlægning af dit indhold v/June og Tanja

  • Hvad er en god historie for din målgruppe? Hav personas-delen med her
  • Hvem er din kunde? Hvad er deres største udfordringer, og hvordan kan I afhjælpe den?
  • Hvordan bygger du en historie, som er relevant for din målgruppe?
  • Find det rette indhold til din målgruppe?
  • Hvilket indhold skal ud og hvornår?
  • Hvilke formater og kanaler vil du bruge?
  • Planlæg dit indhold ift. jeres aktiviteter

Internt tema: To deltagere præsenterer deres plan og får sparring fra de øvrige deltagere.

Forberedelse: Hvilke overvejelser har du gjort dig om din contentplan? Del dine erfaringer med dine netværkskollegaer.

Content Workshop Danish Export September 2020

Kontakt

  • Farver June Tilrettet Til Web 2019

    June Sejrup

    Head of B2B Marketing +45 6133 9548 jus@danishexport.dk
  • June Sejrup

    Head of B2B Marketing

    June driver netværket B2B Marketing, hvor hun ruster marketingansvarlige til at drive og udvikle marketingfunktionen i deres virksomhed. 

    I sin karriere har June haft bred berøring med internationale virksomheder. Hun har beskæftiget sig med hele marketingpaletten og har hands-on erfaring med de udfordringer, du typisk sidder med som marketingansvarlig i en SMV.

    Farver June Tilrettet Til Web 2019