Træningsgruppe: Sælg til Tyskland med virtuelle møder
Hvordan får du et virtuelt møde med en tysk kunde? Hvordan er mødet anderledes end fysiske møder? Og hvad skal du være særligt OBS på? I denne træningsgruppe, får du sparring, deler erfaringer med de andre deltagere og lærer, hvordan du holder effektive virtuelle møder med tyske kunder og partnere. Efter forløbet har du mulighed for at få feedback på din præsentation fra et ekspertpanel af tyske erhvervsfolk.
Tidspunkt
23.09.2020 - 25.11.2020
Du har mulighed for at tilmelde dig én af tre grupper. Se de konkrete mødedatoer nedenfor.
Sted
Silkeborg og virtuelt
Pris
Denne workshop er en del af projektet Tyskland: Fra fax til virtuelle møder, som er støttet af GenstartNU under industriens Fond. Derfor kan du og dine kollegaer deltage uden beregning.
Hvad tager jeg med fra gruppen?
- Erfaringsudveksling, sparring og kontakter, som du kan trække på i dit eget arbejde med virtuelle møder i Tyskland
- Konkret feedback fra et ekspertpanel af tyske erhvervsfolk
- En skarpere præsentationsteknik – du lærer at fremstå godt og professionelt på virtuelle møder
- Viden til at udforme en strategi for virtuelle møder i din virksomhed
- Viden om, hvordan du opbygger og vedligeholder relationer i Tyskland med virtuelle møder
- Tips til udstyr, du kan bruge for bedre kvalitet i virtuelle møder
Træningsgrupperne er for dig, der:
Arbejder i en B2B-virksomhed, som allerede har et etableret salg i Tyskland. Du arbejder fx med business development eller eksportsalg.
Mødedatoer: Vælg én af tre grupper
Du har mulighed for at deltage i én af tre grupper, hvor de overordnede emner er ens.
Mødedage gruppe 1 (tilmeldingen er lukket):
23. september, 21. oktober, 19. november og 9. december.
Mødedage gruppe 2 (tilmeldingen er lukket):
4. november, 11. november, 15. december og 13. januar 2021.
Mødedage gruppe 3 (tilmeldingen er lukket): Kun for leverandører til fødevareindustrien
25. november, 20. januar 2021, 10. februar 2021 og 10. marts 2021.
Du kan præsentere for tyske erhvervsfolk den 25.+26. januar samt 22.+23. marts 2021. Du skal være med i et træningsforløb for at få mulighed for at præsentere, og du tilmelder dig særskilt til din mødefacilitator.
Indholdet i møderne
Møde #1 (fysisk): Opstart og virtuelle møder i praksis
- Præsentationsrunde, forventningsafstemning og formål med gruppen
- Videndeling mellem deltagerne: Hvordan tilgår du det tyske marked på en ny måde? Hvilke erfaringer har du gjort dig med virtuelle møder?
- Sådan laver du en skarp produktpræsentation. Teori og teknikker til at optimere din powerpointpræsentation til virtuelle møder - øvelser på egen computer.
Du møder Mads Holm Iversen, som er ekspert i præsentationsteknik. Inden mødet har du mulighed for at indsende din præsentation, og fra den pulje vælger Mads en deltager, som præsenterer og får feedback på sin præsentation. Du kommer også til at arbejde med og få sparring på din egen præsentation.
Møde #2 (virtuelt): Opbyg relationer og sælg gennem skærmen
- Hvordan er det gået siden sidst? Hvor stor oplever du forskellen er på et virtuelt og fysisk møde?
- Hvordan skaber du nye relationer med virtuelle møder? Hvornår skal du bruge virtuelle møder i salgsprocessen.
- Hvordan plejer og fastholder du eksisterende relationer gennem skærmen?
- Live Q&A med Bjarne Brynk eller anden ekspert
- Deltagercase
Møde #3 (virtuelt): Skriv virtuelle møder ind i din go to market-strategi?
- Videndeling mellem deltagerne: Skal du have en strategi for virtuelle møder – eller fungerer det fint uden?
- Hvilke fordele er der ved at have en strategi for virtuelle møder?
- Skal det være en del af din strategi at opgradere udstyr og teknik ifm virtuelle møder?
- Tips til indholdet i din egen strategi for virtuelle møder
- Hvordan sælger du i Tyskland lige nu? Seneste trends og strategi
- Live Q&A med Bjarne Brynk eller anden ekspert
Møde #4 (virtuelt): Pitch din virksomhed over for tysk ekspert og få konkret feedback
- Werner Koop: Sådan kommunikerer du til tyske kunder
- Udvalgte deltagere præsenterer foran Werner Koop. Du får feedback fra Werner og de andre deltagere
- Diskussion: Hvad har du fået ud af forløbet? Hvordan vil du arbejde videre med virtuelle møder i Tyskland?
Efter møde fire er du klar til at møde det tyske ekspertpanel af erhvervsfolk. Det er separate datoer, hvor du præsenterer din virksomhed hjemmefra via et virtuelt møde. Panelet giver dig feedback på din præsentation med det samme.
Vi forbeholder os ret til ændringer i programmet
Tal tysk til tyskere
På nogle møder vil du opleve en tysk underviser eller casevirksomhed. Derfor er det en fordel, at du taler og forstår tysk.
Du får det optimale udbytte af forløbet, når du:
- Møder op. Den bedste sparring opstår i et fortroligt rum, og dette rum skaber vi kun, hvis alle så vidt muligt deltager på alle møder. Det er bedst, hvis du selv deltager hver gang, men er du forhindret, kan du sende en kollega
- Er aktiv i dialogen på møderne med sparring og input til de andre deltagere og deres udfordringer og overvejelser
- Byder ind med din viden og udfordringer
- Forbereder dig til hvert møde, så du er klar til at byde ind med sparring til hvert enkelt af emnerne
Gruppen gennemføres ved min. 10 deltagere. Max antal deltagere er 20.