Strategisk workshop: Online B2B-markedsføring via SoMe/web
Bliv på denne workshop klogere på, hvordan du via de digitale kanaler sætter fokus på dine værdier og styrker dit eksportsalg til Tyskland.
Tidspunkt
03.05.2022
9:00-15:30
Pris
Gratis
Denne workshop er en del af projektet: Styrk dit digitale eksportsalg til Tyskland, som er støttet af GenstartNU under Industriens Fond. Derfor kan du og dine kollegaer deltage uden beregning.
Ledige pladser:
0 / 20
Denne workshop sætter fokus på, hvordan du som B2B-virksomhed markedsfører dig og skaber leads og salg via online salgskanaler til din tyske målgruppe. Vi fokuserer på dagen på website og sociale medieplatforme, herunder LinkedIn og evt. Facebook, hvis relevant for dig.
Workshoppen gør dig klogere på:
- Hvorfor det er vigtigt at oversætte og formidle sin hjemmeside til den tyske målgruppe?
- Hvordan du arbejder med case-historier, så du skaber bedre resultater med din marketingindsats?
- Din paid performance på bl.a. LinkedIn samt hvordan du skaffer tyske leads?
Workshop ala mini-konference
Vi starter dagen med et fælles oplæg, der sætter scenen for dagen og det fælles fokus: online tilstedeværelse. Derefter fortsætter workshoppen som oplæg i mindre grupper, hvor der er mulighed for sparring og feedback fra eksperter og specialister inden for oversættelse og online markedsføring. Denne del vil også helt konkret tage udgangspunkt i din virksomheds online markedsføring.
Vi forventer af dig, at du, forud for dagen
- udpeger 3 landing-pages fra din tyske website, som du vil have sproglig feedback på (udover din homepage)
- sender et brief med beskrivelse af hvad du ønsker feedback på ift. din SoMe-kanaler og paid performance (fx konkrete LinkedIn-campaigns)
- du har mulighed for at give Florian fra Avidly Germany Viewer-Access til dine paid social media, da han gerne udarbejder anbefalinger konkret for din virksomhed, som du kan tage med hjem (alternativt, så send gerne screenshots af data og insights for sociale medier, som du ønsker feedback på)
- reflektere over din content-strategi for case-historier
Ved tilmeldelse modtager du en mail med beskrivelse af, hvad du skal fremsende inden workshoppen.
Program for dagen
-
9.00-9.30
Morgenmad og networking
-
9.30-9.45
Velkomst
Dagen skydes i gang med et oplæg om online tilstedeværelse, der sætter scenen for dagens tema.
-
09:45-10:10
Online tilstedeværelse - hvorfor er det vigtigt?
June Sejrup -
10.15-11.15
Oplæg 1
- Paid performance på LinkedIn og hvordan skaffer du tyske leads? Florian Schneider, Avidly
- Hvorfor er det vigtigt at oversætte of formidle din hjemmeside til din tyske målgruppe?
Helena Møller Sommer og Stine Mosbech Casselmann, World Translation
-
11.20-12.20
Oplæg 2
- Paid performance på LinkedIn og hvordan skaffer du tyske leads? Florian Schneider, Avidly
- Hvorfor er det vigtigt at oversætte of formidle din hjemmeside til din tyske målgruppe?
Helena Møller Sommer og Stine Mosbech Casselmann, World Translation
-
12.20-13.15
Frokost
-
13.15-14.00
Strategisk casearbejde
Tanja Hai -
14.00-14.20
Kaffepause
-
14:20-15.00
Strategisk casearbejde
Tanja Hai -
15:00-15:30
Afrunding og networking
Pernille Vildsted Nielsen
Vil du vide mere?
-
Pernille Vildsted Nielsen
Member Relations Manager+45 6020 8579 pen@danishexport.dk -
Emma Matilde Petersen
Learning & Development Consultant+45 2788 6698 emp@danishexport.dk
Pernille Vildsted Nielsen
Member Relations Manager
Pernille er cand.mag. i tysk og international virksomhedskommunikation og har erfaring fra både vind- og tøjbranchen, hvor hun med øje for forretningen har koordineret diverse salgsaktiviteter samt udarbejdet investor-/salgspræsentationer. Pernille er god til at skabe overskuelige og effektive interne salgsprocesser.
Emma Matilde Petersen
Learning & Development Consultant
Du møder Emma, når du deltager på Academys aktiviteter. Her koordinerer hun seminarer og webinarer, for at klæde dig og dine kollegaer på til at erobre nye eksportmarkeder.
Hvis du har læst markedsrapporter og analyser fra Danish Export, så er det også Emma, der har stået bag. Hun har en uddannelse inden for International Business, og er derfor ekspert i at omdanne data og tal til brugbar fakta.