Strategisk workshop: Online B2B-markedsføring via SoMe/web

Bliv på denne workshop klogere på, hvordan du via de digitale kanaler sætter fokus på dine værdier og styrker dit eksportsalg til Tyskland.

Tidspunkt

03.05.2022

9:00-15:30

Sted

Eksportens Hus, Silkeborg

Se kort

Pris

Gratis

Denne workshop er en del af projektet: Styrk dit digitale eksportsalg til Tyskland, som er støttet af GenstartNU under Industriens Fond. Derfor kan du og dine kollegaer deltage uden beregning.

Pernille Vildsted Nielsen Project Consultant danish export
Member Relations Manager Pernille Vildsted Nielsen +45 6020 8579
Emma Matilde Petersen Export Consultant, Team Academy danish export / dansk eksport
Learning & Development Consultant Emma Matilde Petersen +45 2788 6698

Ledige pladser:

0 / 20

Denne workshop sætter fokus på, hvordan du som B2B-virksomhed markedsfører dig og skaber leads og salg via online salgskanaler til din tyske målgruppe. Vi fokuserer på dagen på website og sociale medieplatforme, herunder LinkedIn og evt. Facebook, hvis relevant for dig.

Workshoppen gør dig klogere på:

  • Hvorfor det er vigtigt at oversætte og formidle sin hjemmeside til den tyske målgruppe? 
  • Hvordan du arbejder med case-historier, så du skaber bedre resultater med din marketingindsats?
  • Din paid performance på bl.a. LinkedIn samt hvordan du skaffer tyske leads?

 

Workshop ala mini-konference

Vi starter dagen med et fælles oplæg, der sætter scenen for dagen og det fælles fokus: online tilstedeværelse. Derefter fortsætter workshoppen som oplæg i mindre grupper, hvor der er mulighed for sparring og feedback fra eksperter og specialister inden for oversættelse og online markedsføring. Denne del vil også helt konkret tage udgangspunkt i din virksomheds online markedsføring. 

Vi forventer af dig, at du, forud for dagen

  • udpeger 3 landing-pages fra din tyske website, som du vil have sproglig feedback på (udover din homepage)
  • sender et brief med beskrivelse af hvad du ønsker feedback på ift. din SoMe-kanaler og paid performance (fx konkrete LinkedIn-campaigns)
  • du har mulighed for at give Florian fra Avidly Germany Viewer-Access til dine paid social media, da han gerne udarbejder anbefalinger konkret for din virksomhed, som du kan tage med hjem (alternativt, så send gerne screenshots af data og insights for sociale medier, som du ønsker feedback på)
  • reflektere over din content-strategi for case-historier 

Ved tilmeldelse modtager du en mail med beskrivelse af, hvad du skal fremsende inden workshoppen.

Mød oplægsholderne
  • Florian Schneider (brug ikke)

    Florian Schneider, Senior Performance Manager, Avidly Germany

    Florian Schneider is working as a Senior Performance Manager at Avidly in Germany. He helps companies to transform their marketing and advertising into the digital and performance media landscape. With advertising on the performance channels, like LinkedIn and XING, your able to have full control of your marketing activities and the results. In his career he already had the chance to work for global enterprises like Cisco, Bosch, Siemens an Fujitsu and also for many SMB companies. A wise man, John Wanamaker, once said: Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don't know which half. With performance advertising we know which half is wasted and which half drives conversions.

  • [Brug Ikke] World Translation Helena Og Stine

    Helena Møller Sommer, Marketing Specialist, og Stine Mosbech Casselmann, Project Manager Assistant, World Translation A/S

    World Translation dykker forud for workshoppen ned i de deltagende virksomheders tyske sprogversion af deres hjemmeside. På workshoppen vil Stine og Helena komme ind på nogle overordnede betydningsfulde komponenter og potentielle faldgruber, en virksomhed skal være opmærksom på i arbejdet med det tyske sproglag af hjemmesiden. Desuden får hver enkelte deltagende virksomhed konkret feedback og anbefalinger til optimering af hjemmesidens sproglige indhold. World Translation leverer professionelle oversættelser til virksomheder i mere end 30 lande. Virksomhedens største marked er DACH-regionen.

  • [Brug Ikke] Tanja Hai

    Tanja Hai, selvstændig facilitator og underviser

    Tanja er selvstændig facilitator, underviser, ledelses- og mindsetmentor. Tanjas formål med workshoppen er at hjælpe dig med at forandre den måde, du arbejder med case-historier, så du skaber endnu bedre resultater med din marketingindsats. Tanja trækker på 15 års erfaring med kommunikation, marketing og feedback, når hun giver dig viden og værktøjer, som du kan gå hjem og implementere i dit arbejde. Hun bruger sine erfaringer som leder og rådgiver til at hjælpe dig med sparring på dine udfordringer. Derudover er Tanja uddannet ledercoach og speaker fra Mindjuice Academy og har stor viden om, hvordan vores mindset fungerer.

Program for dagen

  • 9.00-9.30

    Morgenmad og networking

  • 9.30-9.45

    Velkomst

    Dagen skydes i gang med et oplæg om online tilstedeværelse, der sætter scenen for dagens tema.

  • 09:45-10:10

    Online tilstedeværelse - hvorfor er det vigtigt?

    June Sejrup
  • 10.15-11.15

    Oplæg 1

    • Paid performance på LinkedIn og hvordan skaffer du tyske leads? Florian Schneider, Avidly
    • Hvorfor er det vigtigt at oversætte of formidle din hjemmeside til din tyske målgruppe?
      Helena Møller Sommer og Stine Mosbech Casselmann, World Translation
  • 11.20-12.20

    Oplæg 2

    • Paid performance på LinkedIn og hvordan skaffer du tyske leads? Florian Schneider, Avidly
    • Hvorfor er det vigtigt at oversætte of formidle din hjemmeside til din tyske målgruppe?
      Helena Møller Sommer og Stine Mosbech Casselmann, World Translation
  • 12.20-13.15

    Frokost

  • 13.15-14.00

    Strategisk casearbejde

    Tanja Hai
  • 14.00-14.20

    Kaffepause

  • 14:20-15.00

    Strategisk casearbejde

    Tanja Hai
  • 15:00-15:30

    Afrunding og networking

    Pernille Vildsted Nielsen

Vil du vide mere?

  • Pernille Vildsted Nielsen Project Consultant danish export

    Pernille Vildsted Nielsen

    Member Relations Manager
    +45 6020 8579 pen@danishexport.dk
  • Pernille Vildsted Nielsen

    Member Relations Manager

    Pernille er cand.mag. i tysk og international virksomhedskommunikation og har erfaring fra både vind- og tøjbranchen, hvor hun med øje for forretningen har koordineret diverse salgsaktiviteter samt udarbejdet investor-/salgspræsentationer. Pernille er god til at skabe overskuelige og effektive interne salgsprocesser.

    Pernille Vildsted Nielsen Project Consultant danish export
  • Emma Matilde Petersen Export Consultant, Team Academy danish export / dansk eksport

    Emma Matilde Petersen

    Learning & Development Consultant
    +45 2788 6698 emp@danishexport.dk
  • Emma Matilde Petersen

    Learning & Development Consultant

    Du møder Emma, når du deltager på Academys aktiviteter. Her koordinerer hun seminarer og webinarer, for at klæde dig og dine kollegaer på til at erobre nye eksportmarkeder.

    Hvis du har læst markedsrapporter og analyser fra Danish Export, så er det også Emma, der har stået bag. Hun har en uddannelse inden for International Business, og er derfor ekspert i at omdanne data og tal til brugbar fakta.

    Emma Matilde Petersen Export Consultant, Team Academy danish export / dansk eksport