• Columbus

Ny digital salgsverden for danske eksportvirksomheder

Datadreven eksportindsats skal styrke dansk eksport

Corona-krisen har ramt danske eksportvirksomheder hårdt. 80 procent af de traditionelle salgsmetoder kan ikke benyttes og eksportørerne mangler ordrer. Datadreven eksport er en ny og spændende mulighed for at hjælpe danske virksomheder med salget.

Tilmelding

Udfyld formularen herunder for at tilmelde dig til den fælles digitale eksportkampagne målrettet beslutningstagere inden for køb af hospitalsudstyr, vask og desinfektion, sterilisering og logistik til hospitaler på de vigtigste engelsk- og tysktalende markeder.

Kontakt

  • Farver Thomas Tilrettet Til Web 2019

    Thomas Andersen

    Head of Health Tech +45 2447 8502 tan@danishexport.dk
  • Thomas Andersen

    Head of Health Tech

    Thomas har et stort kendskab til life science-industrien samt sundheds- og velfærdssektoren, og vil du have sparring på, hvordan du kan øge din eksport i disse sektorer, er det ham, du skal tage fat i. Han er primus motor i vores Health Tech-netværk og DANIAS, og med mere end 20 års eksporterfaring har han blandt andet stort kendskab til markedsetablering.

    Thomas har arbejdet i både private virksomheder og den offentlige sektor. Han har også været selvstændig i tre år, og derfor har han hands-on viden om de udfordringer, mindre virksomheder står med, når de skal øge deres eksport.

    Vil du have sparring på markeder, kan Thomas hjælpe dig med viden om de fleste europæiske lande samt Australien, Kenya og Thailand, hvor han har været udstationeret.

    Farver Thomas Tilrettet Til Web 2019

Et nyt projekt støttet af Industriens Fond skal give danske virksomheder adgang til en fælles digital indsats, der skal finde og engagere beslutningstagere i internationale virksomheder og derved skabe nye kunder. Målet er, at danske virksomheder skal vækste deres salg på eksisterende og nye markeder. 

Projektet er støttet af Industriens Fond og drevet af Danish Export Association.

Louise And Claus
Claus Lønborg og Louise Juhl, partnere og stiftere af Affiinity, der leverer det tekniske setup

En ny opskrift på eksportsalg

Projektet vil bringe de bedste digitale salgsmetoder fra B2C-verden over i B2B-verden. De deltagende virksomheder vil få viden om og erfaringer med, hvordan de digitalt bearbejder potentielle kunder igennem hele købsprocessen.

”Omdrejningspunktet i projektet er en unik e-commerce løsning, der både tiltrækker, engagerer, plejer og ”scorer” interessen hos de potentielle udenlandske kunder. Målet er at de deltagende virksomheder får opbygget ”digitale relationer”, der over tid ender i konkrete salg” siger Louise Juhl, Partner i Affiinity.

Ligesom på traditionelle fælles eksportfremstød er fokus på at markedsføre virksomhederne samlet overfor deres globale kunder. Gennem datadrevne digitale kampagner vil projektet generere og bearbejde potentielle leads til de enkelte virksomheder.

  • "Vi vil skabe en konkret og vedvarende forandring i måden, hvorpå danske virksomheder arbejder med digitale kampagner i salgsarbejdet. Målet er, at denne tilgang fremover skal indgå som en naturlig del af eksportarbejdet. De danske SMV’er vil gennem projektet komme i gang med at udnytte de digitale værktøjer til at udvikle og fremtidssikre deres virksomheder og styrke deres egen og dansk erhvervslivs konkurrenceevne,”
    Farver Ulrik Tilrettet Til Web 2019 Ulrik Dahl, CEO, Danish Export Association LinkedIn

Den primære målgruppe er danske SMV’er, der leverer produkter, services mv. til den globale vind- og Health Tech-industri. Målet er, at projektet efterfølgende skal komme andre industrier og virksomheder til gode og bidrage til en samlet fremme af dansk eksport.

Fakta om projektet:

En ny digital salgsverden for dansk Vind- og Health Tech-industri

  • Projektet løber fra juni 2020 til december 2021
  • Målet er at give danske vind- og Health Tech-virksomheder adgang til en fælles digital platform til at finde, bearbejde og skabe nye kunder, så de kan fastholde, udbygge og vækste deres salg på eksisterende og nye markeder.
  • Eksporten af vindenergiteknologi og services udgjorde i 2018 54,8 mia. kroner ifølge tal fra Wind Denmark. Det er derfor afgørende for SMV’ernes salg, at de lærer at nå kunderne digitalt.
  • Danmark har investeret over 40 milliarder kr i bygning og indretning af en række supersygehuse, og danske Health Tech-virksomheder har udviklet helt nye State of the art løsninger. De skal nu markedsføres internationalt, så de kan få forløst deres eksportpotentiale
  • Danish Export Association er ejer af projektet og bidrager med kendskab til virksomhedernes købsprocesser, udfordringer, salgs- og marketingindsatser
  • Affiinity er partner i projektet og bidrager med en digital platform, der håndterer komplekse online salg. Affiinity har erfaringer med at anvende digitale kampagner til at nå nye målgrupper og dermed opbygge digitale relationer, der ender i salg.
  • Projektet er støttet af Industriens Fonds initiativ genstartNu.dk med målet om at give akut eksporthjælp til danske virksomheder.

      

 

 

Kontaktpersoner

  • Farver Ulrik Tilrettet Til Web 2019

    Ulrik Dahl

    CEO +45 3031 8788 uld@danishexport.dk
  • Ulrik Dahl

    CEO

    Ulrik står i spidsen for Danish Export Association, men du kan også finde ham på gulvet, når vi rejser ud i verden med danske eksportvirksomheder. Med et stort globalt netværk og mange års erfaring inden for eksport kan han sparre med dig om markedsvalg og eksportstrategi samt hjælpe med at åbne de rigtige døre.

    Ulrik har haft fokus på at fremme dansk eksport det meste af sin karriere. Derfor har han stor viden om markeder, forretningskultur, virksomheder, organisationer og etablering i udlandet. Ledelse og management af eksport er også blandt hans spidskompetencer.

    Han trækker blandt andet på erfaring fra sit eget konsulentfirma, der havde fokus på Japan, en stilling som handelsattaché ved generalkonsulatet i Shanghai og en lang række lederkurser.

    Ulrik skriver både sælger, agent, konsulent, virksomhedsejer, MBA, bestyrelsesformand og diplomat på CV’et.

    Du kan møde Ulrik på en række af vores aktiviteter og høre fra ham i vores nyhedsbreve, som du kan tilmelde dig her.

    Farver Ulrik Tilrettet Til Web 2019
  • Farver Tanja Tilrettet Til Web 2019

    Tanja Hai

    Head of Communications & Marketing +45 2252 2906 tha@danishexport.dk
  • Tanja Hai

    Head of Communications & Marketing

    Tanja arbejder med marketing og kommunikation ud fra et strategisk mind set, og hun kan hjælpe dig med at rykke din marketingindsats frem og skabe resultater, der bidrager til bundlinjen.

    Med mere end ti års erfaring som kommunikationsrådgiver kan Tanja sparre med dig og udvikle din markedsføring, så den understøtter forretningen og skærer igennem hos målgruppen. Hun har erfaring med en bred vifte af discipliner og kan fx hjælpe dig med at få lagt en marketingstrategi, at udarbejde konkrete presseindsatser og cases eller ruste dig til at skrive journalistisk.

    Farver Tanja Tilrettet Til Web 2019