Workshopforløb: Kom i dybden med SEO og brug de rigtige værktøjer

Sidder du med ansvaret for SEO i din virksomhed? Og har du brug for konkrete værktøjer til at optimere indholdet, så du skaber mere synlighed og trækker flere besøgende til websitet?

Tidspunkt

28.04.2021

Sted

Kolding og Silkeborg

Pris

Workshoppen er udsolgt

4.500 kr ex moms pr. deltager for medlemmer af B2B Marketing.
5.800 kr ex moms pr. deltager for medlemmer af Danish Export Association
9.000 kr ex moms pr. deltager for ikke-medlemmer

Head of B2B Marketing Network
Head of B2B Marketing Network June Sejrup +45 6133 9548

Ledige pladser:

12 / 12

Så tag med på denne workshop, hvor vi går i dybden med søgeordsanalyse, og du lærer at optimere tekst og indhold på dit eget site. På forløbet arbejder vi med konkrete værktøjer som Google Search Console og Storybase, du udarbejder din egen søgeordsanalyse og lærer at optimere og mappe dit indhold.

SEO Opslagstavle

Hvad får du med fra forløbet?

  • Konkrete værktøjer til søgeordsanalyse og SEO-optimering
  • Hands on erfaring med søgeordsstrategi
  • Indføring i Google Search Console og Storybase (inkl. 30 dages gratis adgang til Storybase)
  • Feedback og sparring på dit arbejde med eget site og indhold
  • Input til SEO-arbejde i en international kontekst og på flere sprog
  • Viden om, hvordan du opbygger din tekst og skriver til nettet
  • Skabeloner og templates, du kan bruge i dit indholdsarbejde
  • Optimeret indhold på dit site og mere synlighed på Google
  • Under hele forløbet arbejder du med dit eget site og indhold, og du får konkret sparring og feedback, som du kan omsætte i dit eget webarbejde.

Kurset er for dig, der:

  • Sidder som webredaktør eller marketingansvarlig og har fingrene nede i SEO-arbejdet
  • Skal producere indhold til web, der skaber synlighed på Google og tiltrækker kunder og leads til jeres website

Hvad kræver det af dig?

  • At du ved, hvad forskellen er mellem den betalte del af Google og den organiske del af Google
  • At du har opsat og har adgang til Google Search Console
  • At du afsætter tid til at arbejde med dit indhold og dit content map imellem de to workshops

Du kan trygt tilmelde dig workshoppen:

  • To af møderne afholdes fysisk - skulle de til den tid gældende restriktioner forhindre os i det, tager vi en dialog med deltagerne om, hvorvidt vi finder en ny dato eller afholder møderne online
  • Her kan du læse om de tiltag, vi har sat i værk, for at du og andre trygt kan deltage i fysiske arrangementer hos Danish Export Association
Møder
  • Webinar (1)
    28.04.2021

    Online opstartsmøde, kl. 10-10.45

    Formål med workshopforløbet og forventningsafstemning. Hvad kræver det af dig at deltage i forløbet? Hvad får du ud af det? Ved June Sejrup, Head of B2B Marketing

  • Lars Skjolddy
    06.05.2021

    Møde 1: Kl. 10-15 - afholdes i Kolding

    Tema: SEO - værktøjer, søgeordsanalyse og content map V/Lars Skjoldby, CEO stifter og Senior SEO-konsulent, Skjoldby & Co.

  • Heidi Westerby PF Group
    18.05.2021

    Møde 2: Kl. 10-13 - afholdes i Silkeborg

    Tema: Hvordan opbygger jeg min tekst og skriver tekster til nettet? V/Heidi Westerby, Marketingchef, PcP Corporation

Lars Skjolddy

Oplægsholder møde 2

Lars Skjoldby, CEO stifter og Senior SEO-konsulent hos Skjoldby og Co.

Lars har arbejdet professionelt med nettet siden 90’erne og fik første gang øjnene op for SEO tilbage i 0’erne. Her var han freelanceudvikler på et CMS og ejer af en hosting-virksomhed, som gav ham et stærkt teknisk SEO-fundament, der har gjort ham til den SEO-ekspert, han er i dag.

Du kan også møde Lars som SEO-keynote speaker på større digitale marketingkonferencer i Danmark, fx SEOday, MarketingCamp og DMkonf.

Heidi Westerby PF Group

Oplægsholder møde 3

Heidi Westerby, Marketingchef hos PCP Corporation.

Heidi har blandt andet fokus på digital marketing, hvor et kontinuerligt og kombineret arbejde med hjemmeside, SEO og Google tracking er relevant for at sikre synlighed og dokumentere effekt af marketingindsatsen.