Online workshop: Sådan tilpasser du dit virtuelle møde til den tyske kultur

Der er markante forskelle mellem dansk og tysk forretningskultur. Og de forskelle bliver pustet op på virtuelle møder. På denne workshop lærer du om tyskernes syn på den digitale verden, og hvordan du skal agere, for at få et godt online møde med din kunde eller partner.

Tidspunkt

16.09.2020

10-11.30 inkl. kort pause

Sted

Online

Pris

Denne workshop er en del af projektet Tyskland: Fra fax til virtuelle møder, som er støttet af GenstartNU under industriens Fond. Derfor kan du og dine kollegaer deltage uden beregning.

No show-gebyr: 500 kroner

Ledige pladser:

65 / 65

Du kender det sikkert. Du står på en bar eller restaurant i Tyskland og vil betale med kort, men de ryster på hovedet bag disken og siger ”nur Bargeld”. Et tegn på, at digitaliseringen i Tyskland er knap så langt fremme som vi er vandt til. Det afspejler sig også, hvis du holder virtuelle møder med tyske kunder eller partnere, og derfor skal du tage dig nogle kulturelle forholdsregler.

På workshoppen lærer du:

  • Om de største kulturelle forskelle mellem Tyskland og Danmark, og hvordan de forskelle gør sig gældende ved virtuelle møder
  • Hvordan du tilpasser din online kommunikation til den tyske kultur
  • Hvordan du lander en aftale eller ordre ved hjælp af virtuelle møder
  • Om kulturforskelle på delstatsniveau
Du møder
  • [Bryg ikke] Bjarne Brynk Brynk Business Academy

    Bjarne Brynk Jensen

    Bjarne Brynk Jensen har 25 års erfaring som eksportdirektør i både danske og tyske virksomheder. Han har derfor masser af praktisk viden om internationalt salg, salgsstyring og salgsudvikling, især i en dansk-tysk sammenhæng. Siden 2005 har Bjarne drevet sin egen konsulent- og undervisningsvirksomhed, hvor han blandt andet er fast salgstræner for det tyske Industrie und Handelskammer.

    Mød Bjarne på LinkedIn
  • [Må Ikke Bruges] Werner Koop

    Werner Koop

    Werner Koop er ekspert i god kommunikation med tyske kunder. Han er medstifter af firmaet 'Koop und Hagenkötter, Gesellschaft für Marketing und Kommunikation' i Hamborg, som har rådgivet danske virksomheder om markedsføring i Tyskland i 40 år. Werner er uddannet inden for medievidenskab og kommunikation, har udgivet artikler og holdt foredrag om interkulturel kommunikation med speciale i dansk-tysk eksport.

    Mød Werner på LinkedIn
  • [Brug Ikke] Reiner Perau AHK Dänemark

    Reiner Perau

    Reiner Perau har været administrerende direktør Dansk-Tysk Handelskammer i mere end 10 år. Markedskendskab, forståelse for forretningskultur og -sprog samt et bredt netværk og gode kontakter i dansk og tysk erhvervsliv, gør Reiner og Handelskammeret i stand til at rådgive og informere mere end 600 medlemsvirksomheder samt en lang række kunder. Reiner har udgivet to bøger om hhv. tysk og dansk forretningskultur.

    Mød Reiner på LinkedIn
  • [Brug Ikke] Ib Brandt Jørgensen, World Translation (1)

    Ib Brandt Jørgensen

    Ib Brandt Jørgensen er CEO i World Translation A/S. Han har over 20 års erfaring med at hjælpe internationale eksportvirksomheder med at få succes på nye markeder. Det gør han i kraft af hans omfattende praktiske erfaring med, hvor vigtigt sprog er, når en virksomhed vil erobre nye markeder. Ib er desuden en erfaren oplægs- og foredragsholder med stor passion for bevarelse af fremmedsprogsuddannelser.

    Mød Ib på LinkedIn

Deltag aktivt og få stort udbytte

Under workshoppen bliver du stillet opgaver, som du skal løse sammen med de andre deltagere i mindre grupper. Derfor skal du forberede dig på at dele egne erfaringer og råd for at få mest muligt ud af din deltagelse.

Vi forbeholder os ret til ændringer i programmet

  • Kvinde Webinar Computer Hjemmearbejde Fracanva

    Nysgerrig på mere?

    Denne workshop er del af projektet Tyskland: Fra fax til virtuelle møder, som består af en række online workshops og træningsforløb, hvor du bliver klædt på til at holde virtuelle møder med kunder og partnere i Tyskland.

    Du kan tilmelde dig hele rækken af aktiviteter eller vælge det ud, som er mest relevant for dig og din virksomhed.