Workshop-forløb: Styrk dine kompetencer inden for content-produktion

Hvordan finder du den gode historie og stiller de rigtige spørgsmål i et interview? Hvordan skriver du relevant indhold, som møder kundens behov og får det ud at leve? Det og meget mere får du svar på ved at deltage i dette workshop-forløb.

Tidspunkt

15.09.2020 - 04.11.2020

Sted

Eksportens Hus, Lysbrohøjen 24, 8600 Silkeborg

Pris

3.500 kr for medlemmer af B2B Marketing. 7.000 kr for ikke-medlemmer.

B2B Marketing er et netværk i Danish Export Association. Hvis du vil deltage til medlemspris, skal din virksomhed derfor være medlem både af Danish Export Association og B2B Marketing-netværket.

Farver June Tilrettet Til Web 2019
Content Manager June Sejrup +45 6133 9548
Farver Tanja Tilrettet Til Web 2019
Head of Communications & Marketing Tanja Hai +45 2252 2906

Ledige pladser:

1 / 12

IMG 7791

Hvad tager du med fra forløbet?

  • Skarpere interviewteknik, så du med grundig forberedelse og research får mest mulig viden ud af din interviewperson
  • Værktøjer til at vinkle og målrette dit indhold, så det er relevant og skaber værdi for modtager
  • Input til at målrette og planlægge din distributionsindsats samt vælge de rette kanaler
  • Du får produceret dit eget stykke content, som vi på det sidste møde får skudt godt afsted
  • Individuel sparring og feedback på dit arbejde under hele forløbet

Forløbet er et miks af fysiske møder med workshops, opgaver og online-møder.

Møder

27. august, 15. september, 9. oktober og 11. november 2020.
Alle møder afholdes i: Eksportens Hus, Lysbrohøjen 24, 8600 Silkeborg

Online opstartsmøde, 27. august kl.9-9.30 

Formål med workshopforløbet og forventningsafstemning. Hvad kræver det af dig at deltage i forløbet? Hvad kan du byde ind med, og hvad får du ud af det?


Møde 1: 15. september 2020, kl. 8.45-13.00

Emne: Forberedelse, research og interviewteknik v/ Merete Irner, kommunikationsrådgiver, Irnerkom

  • Hvordan finder du de gode historier?
  • Hvorfor er research og forberedelse før et interview så vigtigt, og hvad skal du have styr på?
  • Gennemførelse af interview: Hvordan stiller du de rigtige spørgsmål og nedbryder barrierer, så kollegaer og kunder deler ud af deres viden?

Workshop: Interviewteknik og øvelser i praksis.

Forberedelse: Foretag et interview med din kollega i salg eller produktudvikling. Tag dine spørgsmål og overvejelser med og få gode råd til, hvad du kan gøre bedre.

 

Møde 2: Online sparringsmøde

Status på opgaver + mulighed for sparring med de øvrige deltagere på forløbet.


Møde 3: 9. oktober 2020, kl. 8.45-13.00

Emne: Journalistisk skrivning, faktatjek og sparring på din tekst v/ Tanja Hai, Head of Communications & Marketing, Danish Export Association

  • Vinkling og opbygning af din tekst
  • Skriv effektivt og med budskab og målgruppe for øje
  • Nyhedsværdi – hvorfor er det vigtigt?
  • Eksempler på forskellige tekstgenrer, sparring på din tekst
  • Glem ikke faktatjek og opfølgning med din kilde

Workshop: To deltagere præsenterer deres arbejde og overvejelser omkring opgaven. Øvelser i mindre grupper.

Forberedelse: Skriv en kort artikel, som tager udgangspunkt i det interview, du har haft med din kollega. Send din artikel på forhånd, Tanja giver feedback og vælger nogle eksempler ud i sin gennemgang.

 

Møde 4: 11. november 2020, kl. 8.45-13.00

Emne: Distribution af indhold v/Mikkel Kruse, Head of paid distribution, Brand Movers

  • Kend din målgruppe
  • Skab struktur og proces
  • Hvordan kan du arbejde smartere og planlægge din indsats? (SMART mål)
  • Betalt distribution versus organisk distribution – budget og muligheder

Internt tema: To deltagere præsenterer deres plan for distribution og får sparring fra de øvrige deltagere.

Forberedelse: Hvilke overvejelser har du gjort dig om distribution af indhold? Del dine erfaringer med dine netværkskollegaer. Hav en skitse klar til en plan for distribution af dit indhold – hvilke kanaler, hvornår og hvorfor?

B2B Marketing Seminar September 2017

Du får det optimale udbytte af forløbet, når du:

  • Er aktiv i dialogen på møderne med sparring og input til de andre deltagere og deres udfordringer og overvejelser.
  • Byder ind med din viden og udfordringer på møderne.
  • Forbereder dig til hvert møde, så du er klar til at byde ind med sparring til hvert enkelt af emnerne.
  • Møder op. Den bedste sparring opstår i et fortroligt rum, og dette rum skaber vi kun, hvis alle så vidt muligt deltager på alle møder.

Gruppen gennemføres kun ved min. seks deltagere. Maks antal deltagere er 12.