Workshop-forløb: Styrk dine kompetencer inden for content-produktion
Hvordan finder du den gode historie og stiller de rigtige spørgsmål i et interview? Hvordan skriver du relevant indhold, som møder kundens behov og får det ud at leve? Det og meget mere får du svar på ved at deltage i dette workshop-forløb.
Tidspunkt
11.11.2020 - 04.11.2020
Sted
Eksportens Hus, Lysbrohøjen 24, 8600 Silkeborg
Pris
3.500 kr for medlemmer af B2B Marketing. 7.000 kr for ikke-medlemmer.
B2B Marketing er et netværk i Danish Export Association. Hvis du vil deltage til medlemspris, skal din virksomhed derfor være medlem både af Danish Export Association og B2B Marketing-netværket.
Ledige pladser:
11 / 11
Hvad tager du med fra forløbet?
- Skarpere interviewteknik, så du med grundig forberedelse og research får mest mulig viden ud af din interviewperson
- Værktøjer til at vinkle og målrette dit indhold, så det er relevant og skaber værdi for modtager
- Input til at målrette og planlægge din distributionsindsats samt vælge de rette kanaler
- Du får produceret dit eget stykke content, som vi på det sidste møde får skudt godt afsted
- Individuel sparring og feedback på dit arbejde under hele forløbet
Forløbet er et miks af fysiske møder med workshops, opgaver og online-møder.
Møder
27. august, 15. september, 9. oktober og 11. november 2020.
Alle møder afholdes i: Eksportens Hus, Lysbrohøjen 24, 8600 Silkeborg
Online opstartsmøde, 27. august kl.9-9.30
Formål med workshopforløbet og forventningsafstemning. Hvad kræver det af dig at deltage i forløbet? Hvad kan du byde ind med, og hvad får du ud af det?
Møde 1: 15. september 2020, kl. 8.45-13.00
Emne: Forberedelse, research og interviewteknik v/ Merete Irner, kommunikationsrådgiver, Irnerkom
- Hvordan finder du de gode historier?
- Hvorfor er research og forberedelse før et interview så vigtigt, og hvad skal du have styr på?
- Gennemførelse af interview: Hvordan stiller du de rigtige spørgsmål og nedbryder barrierer, så kollegaer og kunder deler ud af deres viden?
Workshop: Interviewteknik og øvelser i praksis.
Forberedelse: Foretag et interview med din kollega i salg eller produktudvikling. Tag dine spørgsmål og overvejelser med og få gode råd til, hvad du kan gøre bedre.
Møde 2: Online sparringsmøde
Status på opgaver + mulighed for sparring med de øvrige deltagere på forløbet.
Møde 3: 9. oktober 2020, kl. 8.45-13.00
Emne: Journalistisk skrivning, faktatjek og sparring på din tekst v/ Tanja Hai, Head of Communications & Marketing, Danish Export Association
- Vinkling og opbygning af din tekst
- Skriv effektivt og med budskab og målgruppe for øje
- Nyhedsværdi – hvorfor er det vigtigt?
- Eksempler på forskellige tekstgenrer, sparring på din tekst
- Glem ikke faktatjek og opfølgning med din kilde
Workshop: To deltagere præsenterer deres arbejde og overvejelser omkring opgaven. Øvelser i mindre grupper.
Forberedelse: Skriv en kort artikel, som tager udgangspunkt i det interview, du har haft med din kollega. Send din artikel på forhånd, Tanja giver feedback og vælger nogle eksempler ud i sin gennemgang.
Møde 4: 11. november 2020, kl. 8.45-13.00
Emne: Distribution af indhold v/Mikkel Kruse, Head of paid distribution, Brand Movers
- Kend din målgruppe
- Skab struktur og proces
- Hvordan kan du arbejde smartere og planlægge din indsats? (SMART mål)
- Betalt distribution versus organisk distribution – budget og muligheder
Internt tema: To deltagere præsenterer deres plan for distribution og får sparring fra de øvrige deltagere.
Forberedelse: Hvilke overvejelser har du gjort dig om distribution af indhold? Del dine erfaringer med dine netværkskollegaer. Hav en skitse klar til en plan for distribution af dit indhold – hvilke kanaler, hvornår og hvorfor?
Du får det optimale udbytte af forløbet, når du:
- Er aktiv i dialogen på møderne med sparring og input til de andre deltagere og deres udfordringer og overvejelser.
- Byder ind med din viden og udfordringer på møderne.
- Forbereder dig til hvert møde, så du er klar til at byde ind med sparring til hvert enkelt af emnerne.
- Møder op. Den bedste sparring opstår i et fortroligt rum, og dette rum skaber vi kun, hvis alle så vidt muligt deltager på alle møder.
Gruppen gennemføres kun ved min. seks deltagere. Maks antal deltagere er 12.