Træningsgruppe: Sælg til Tyskland med virtuelle møder

Hvordan får du et virtuelt møde med en tysk kunde? Hvordan er mødet anderledes end fysiske møder? Og hvad skal du være særligt OBS på? I denne træningsgruppe, får du sparring, deler erfaringer med de andre deltagere og lærer, hvordan du holder effektive virtuelle møder med tyske kunder og partnere. Efter forløbet har du mulighed for at få feedback på din præsentation fra et ekspertpanel af tyske erhvervsfolk.

Tidspunkt

04.11.2020 - 23.03.2021

Du har mulighed for at tilmelde dig én af tre grupper. Se de konkrete mødedatoer nedenfor.

Sted

Silkeborg og virtuelt

Pris

Denne workshop er en del af projektet Tyskland: Fra fax til virtuelle møder, som er støttet af GenstartNU under industriens Fond. Derfor kan du og dine kollegaer deltage uden beregning.

Farver Susanne Tilrettet Til Web 2019
Head of Bioenergy and Wind Susanne Holm +45 6020 8564
Farver Andreas Tilrettet Til Web 2019
Head of Water Andreas Julskjær +45 2262 1691

Hvad tager jeg med fra gruppen?

  • Erfaringsudveksling, sparring og kontakter, som du kan trække på i dit eget arbejde med virtuelle møder i Tyskland
  • Konkret feedback fra et ekspertpanel af tyske erhvervsfolk
  • En skarpere præsentationsteknik – du lærer at fremstå godt og professionelt på virtuelle møder
  • Viden til at udforme en strategi for virtuelle møder i din virksomhed
  • Viden om, hvordan du opbygger og vedligeholder relationer i Tyskland med virtuelle møder
  • Tips til udstyr, du kan bruge for bedre kvalitet i virtuelle møder
Se video: Hvad får du ud af at pitche for et tysk ekspertpanel?

Træningsgrupperne er for dig, der:

Arbejder i en B2B-virksomhed, som allerede har et etableret salg i Tyskland. Du arbejder fx med business development eller eksportsalg.

Notebook Writing Diary Office Paper Planner 874457 Pxhere.Com

Mødedatoer: Vælg én af tre grupper

Du har mulighed for at deltage i én af tre grupper, hvor de overordnede emner er ens. Møde 1 og 4 er fysiske møder i Silkeborg (9.30-15). Møde 2 og 3 er virtuelle møder (10-11.30).

Mødedage gruppe 1:
23. september, 21. oktober, 19. november og 9. december.

Mødedage gruppe 2:
4. november, 11. november, 15. december og 13. januar 2021.

Mødedage gruppe 3: Kun for leverandører til fødevareindustrien
25. november, 20. januar 2021, 10. februar 2021 og 10. marts 2021.

Du kan præsentere for tyske erhvervsfolk den 25.+26. januar samt 22.+23. marts 2021. Du skal være med i et træningsforløb for at få mulighed for at præsentere, og du tilmelder dig særskilt til din mødefacilitator.

Indholdet i møderne

Møde #1 (fysisk): Opstart og virtuelle møder i praksis
  • Præsentationsrunde, forventningsafstemning og formål med gruppen
  • Videndeling mellem deltagerne: Hvordan tilgår du det tyske marked på en ny måde? Hvilke erfaringer har du gjort dig med virtuelle møder? 
  • Sådan laver du en skarp produktpræsentation. Teori og teknikker til at optimere din powerpointpræsentation til virtuelle møder - øvelser på egen computer. 

Du møder Mads Holm Iversen, som er ekspert i præsentationsteknik. Inden mødet har du mulighed for at indsende din præsentation, og fra den pulje vælger Mads en deltager, som præsenterer og får feedback på sin præsentation. Du kommer også til at arbejde med og få sparring på din egen præsentation.


Møde #2 (virtuelt): Opbyg relationer og sælg gennem skærmen
  • Hvordan er det gået siden sidst? Hvor stor oplever du forskellen er på et virtuelt og fysisk møde?
  • Hvordan skaber du nye relationer med virtuelle møder? Hvornår skal du bruge virtuelle møder i salgsprocessen. 
  • Hvordan plejer og fastholder du eksisterende relationer gennem skærmen?
  • Live Q&A med Bjarne Brynk eller anden ekspert
  • Deltagercase

Møde #3 (virtuelt): Skriv virtuelle møder ind i din go to market-strategi?
  • Videndeling mellem deltagerne: Skal du have en strategi for virtuelle møder – eller fungerer det fint uden?
  • Hvilke fordele er der ved at have en strategi for virtuelle møder?
  • Skal det være en del af din strategi at opgradere udstyr og teknik ifm virtuelle møder?
  • Tips til indholdet i din egen strategi for virtuelle møder
  • Hvordan sælger du i Tyskland lige nu? Seneste trends og strategi
  • Live Q&A med Bjarne Brynk eller anden ekspert

Møde #4 (fysisk): Pitch din virksomhed over for tysk ekspert og få konkret feedback
  • Werner Koop: Sådan kommunikerer du til tyske kunder
  • Udvalgte deltagere præsenterer foran Werner Koop. Du får feedback fra Werner og de andre deltagere
  • Diskussion: Hvad har du fået ud af forløbet? Hvordan vil du arbejde videre med virtuelle møder i Tyskland?

Efter møde fire er du klar til at møde det tyske ekspertpanel af erhvervsfolk. Det er separate datoer, hvor du præsenterer din virksomhed hjemmefra via et virtuelt møde. Panelet giver dig feedback på din præsentation med det samme. 

Vi forbeholder os ret til ændringer i programmet

  • Forretningsmænd Networking

    Eksamen: Vis, hvad du har lært over for tyske erhvervsfolk

    Som afslutning på forløbet har du mulighed for at præsentere over for et ekspertpanel af tyske erhvervsfolk.

    Mødet foregår virtuelt og som et rigtigt forretningsmøde. Efter din præsentation får du feedback, så du er godt rustet til virtuelle møder i det virkelige liv.

    Møderne foregår den 25.+26. januar samt 22.+23. marts 2021. Du tilmelder dig til din facilitator i træningsforløbet.

Tal tysk til tyskere

På nogle møder vil du opleve en tysk underviser eller casevirksomhed. Derfor er det en fordel, at du taler og forstår tysk.

Du møder
  • [Bryg ikke] Bjarne Brynk Brynk Business Academy

    Bjarne Brynk Jensen

    Bjarne Brynk Jensen har 25 års erfaring som eksportdirektør i både danske og tyske virksomheder. Han har derfor masser af praktisk viden om internationalt salg, salgsstyring og salgsudvikling, især i en dansk-tysk sammenhæng. Siden 2005 har Bjarne drevet sin egen konsulent- og undervisningsvirksomhed, hvor han blandt andet er fast salgstræner for det tyske Industrie und Handelskammer.

    Mød Bjarne på LinkedIn
  • [Brug ikke] Mads Holm Iversen, Convinced, PowerPoint

    Mads Holm Iversen

    Mads Holm Iversen er specialist i at hjælpe dig med at oprette professionelle powerpointpræsentationer. Uanset om det er præsentationer af virksomheder, produkter eller præsentationer, der formidler komplekse beskeder til politisk eller anden beslutningstagning. Med indspark fra Mads får du et resultat, som adskiller sig markant fra standardpræsentationer.

    Mød Mads på LinkedIn
  • [Må Ikke Bruges] Werner Koop

    Werner Koop

    Werner Koop er ekspert i god kommunikation med tyske kunder. Han er medstifter af firmaet 'Koop und Hagenkötter, Gesellschaft für Marketing und Kommunikation' i Hamborg, som har rådgivet danske virksomheder om markedsføring i Tyskland i 40 år. Werner er uddannet inden for medievidenskab og kommunikation, har udgivet artikler og holdt foredrag om interkulturel kommunikation med speciale i dansk-tysk eksport.

    Mød Werner på LinkedIn
B2B Marketing Seminar September 2017

Du får det optimale udbytte af forløbet, når du:

  • Møder op. Den bedste sparring opstår i et fortroligt rum, og dette rum skaber vi kun, hvis alle så vidt muligt deltager på alle møder. Det er bedst, hvis du selv deltager hver gang, men er du forhindret, kan du sende en kollega
  • Er aktiv i dialogen på møderne med sparring og input til de andre deltagere og deres udfordringer og overvejelser
  • Byder ind med din viden og udfordringer
  • Forbereder dig til hvert møde, så du er klar til at byde ind med sparring til hvert enkelt af emnerne

Gruppen gennemføres ved min. 10 deltagere. Max antal deltagere er 20.

Har du behov for mere info?

  • Farver Susanne Tilrettet Til Web 2019

    Susanne Holm

    Head of Bioenergy and Wind +45 6020 8564 suh@danishexport.dk
  • Susanne Holm

    Head of Bioenergy and Wind

    Susanne står i spidsen for vores netværk inden for vind og bioenergi. Hun har stor erfaring med salg og kundesupport på en lang række eksportmarkeder, så hun kan blandt andet sparre med dig om kundernes krav, kultur og forretningsprocesser.

    Susanne har tidligere været salgsingeniør, hvor hun fik en stor teknisk forståelse og erfaring med eksportsalg samt planlægning af messer. I Danish Export Association er hun med til at udvikle og gennemføre aktiviteter, der hjælper medlemmerne med at styrke deres eksport gennem netværksmøder og eksportfremstød.

    Farver Susanne Tilrettet Til Web 2019
  • Farver Andreas Tilrettet Til Web 2019

    Andreas Julskjær

    Head of Water +45 2262 1691 ajp@danishexport.dk
  • Andreas Julskjær

    Head of Water

    Andreas står i spidsen for Danish Export – Water. Han mener, at netværk er den hurtigste vej til nye kunder og samarbejdspartnere. Derfor kan han både sætte dig i forbindelse med relevante kontakter inden for vand- og spildevandsbranchen og hjælpe med sparring på dit eksportarbejde.

    Andreas ved, hvordan danske vandvirksomheder etablerer sig i udlandet, fordi han har haft et tæt samarbejde med en række eksportører i branchen siden 2016. Han har boet i Tyskland, hvor han blandt andet arbejdede ved Generalkonsulatet i München og hos Infineon Technologies AG som Global Supply Manager.

    Andreas er uddannet Cand.Ling.Merc. fra Aarhus BSS, hvor han også har taget sin bachelor i international virksomhedskommunikation og europæiske studier. Derudover er han certificeret i PRINCE2 og arbejder til daglig med projektstyring og -ledelse. 

    Farver Andreas Tilrettet Til Web 2019