Workshop i Hamborg: Hvordan bliver du en værdiskabende partner for din tyske kunde?

Vil du styrke din virksomheds omsætning på det tyske marked og samtidig være en loyal samarbejdspartner og ”Werte schaffender Berater” for din tyske kunde?

Tidspunkt

08.10.2020 - 09.10.2020

Torsdag kl. 09:45-21:00 og fredag kl. 08:30-15:00

Sted

Hamborg

Se kort

Pris

4.999 kr. eksl. moms pr. person for medlemmer af Dansk-Tysk Handelskammer eller Danish Export Association.
9.998 kr. for andre.
Deltagelsesgebyret dækker hele workshoppen samt forplejning frem til frokost den 9. oktober, men er eksklusive overnatning og morgenmad på hotellet, som skal bookes individuelt. Du får en
bookingkode til hotellet, som giver 15% rabat på dagsprisen.
Overnatning: Scandic Hamburg Emporio

Farver Sebastian 2018 Web2019
Network Director Sebastian Schwarz +45 2366 7788

Ledige pladser:

19 / 20

På denne 2 dages workshop i Hamburg får du konkrete værktøjer til at gå i dybden med den form for salgsarbejde, der passer bedst til dig og dine tyske kunder. Vi arbejder med dit udgangspunkt, din personlighed, din kulturforståelse, men tilpasser det den tyske kommunikationsform, der skaber resultater. 

Der vil blive et max antal pladser på 20 deltagere for at sikre et optimalt forløb for dig.

Du lærer blandt andet:

  • At tilpasse dit salgsarbejde til egen personlighed, så du forbliver tro mod dig selv og er autentisk i mødet med kunden på tyske præmisser.
  • Tysk salgshåndværk fra bunden, hvor du selv som garvet eksportsælger bliver udfordret på din evne til at tilpasse dine argumenter til den tyske kundes typologi

Vi vil arbejde med spørgsmål som:

  • Hvordan opbygger du sympati og tillid hos en tysk beslutningstager?
  • Hvad er den tyske indkøbers behov, hvad motiveres de af og til?
  • Hvordan bliver du klogere på dine kunders typologi, så du kan skærpe dine tilbud og produkter til dine kunder?
  • Hvilken spørgeteknik hjælper både kunden og dig til et gensidigt, værdifuldt resultat? Hvordan taler du nu bedst til en tysk kundes erkendte behov?
  • Hvordan viser du bedst produktets værdi (egenskab, fordel og udbytte)?
  • Hvordan undgår du at samtalen stopper, inden dit budskab er leveret?
  • Lær tysk ”Einwandbehandlung” – hvordan bliver du lyttet til af forskellige, kritiske kundetyper?



[Bryg ikke] Bjarne Brynk Brynk Business Academy

Om underviseren

Bjarne Brynk Jensen har 25 års eksporterfaring som eksportdirektør i både danske og tyske eksportvirksomheder. Han har derfor masser af praktisk viden om internationalt salg, salgsstyring og salgsudvikling, især i en dansk-tysk sammenhæng. Han har en master i International Marketing and Modern Languages og har derudover deltaget i undervisning om finansiering for ledende medarbejdere på Harvard School for Business. Siden 2005 har han drevet sin egen konsulent- og undervisningsvirksomhed. Han er i dag blandt andet fast salgstræner for det tyske Industrie und Handelskammer.

Målgruppe

Workshoppen henvender sig til danske b2b eksportvirksomheder der allerede har et etableret salg i Tyskland. Udover gode tysk kundskaber skal du være indstillet på, at dele både gode og mindre gode erfaringer samt have en konkret vækstambition på det tyske marked.

Arrangør

Workshoppen er arrangeret i et samarbejde mellem Dansk -Tysk Handelskammer og Danish Export Association.

Program 

8. oktober 2020

Sted: TBC

Fra 9.45: Registrering & networking

10.00: Velkomst
Sebastian Schwarz, Network Director, Danish Export Association

10.10: Tyskere er mærkelige, danskere ligeså – en sammenligning af to kulturer
Reiner Perau, Geschäftsführer, Dansk-Tysk Handelskammer

10:30: Den tyske kundetypologi og indkøberprofil: 
Hvordan adskiller den tyske indkøbs- & personprofil sig fra den danske? Hvordan skaber vi sympati og tillid med den viden vi har fået og erfaring vi har?

12.00: Behovserkendelse i en tysk kultur: 
Hvilken spørgeteknik virker bedst i en tysk kultur og kontekst? Hvad skal man være ekstra opmærksom på, så den tyske kundes ”Kopfkino” i behovsfasen aktiveres på bedste vis efter mottoet ”inspirieren, faszinieren, aktivieren”!

13.00: Frokost på restaurant 

Sted: TBC

14.00: Løsningssalg i Tyskland: 
Hvordan skruer jeg min argumentation sammen, så den rammer plet? Kan jeg bruge en dansk tilgang eller skal mine danske EFU-argumenter oversættes både sprogligt og kulturelt? Hvordan optimerer jeg så min tyske EVN-Argumentation (Eigenschaften-Vorteile-Nutzen)

14.15: Indvendingsbehandling i en tysk kontekst: 
Hvilke indvendinger kommer hyppigst, hvad skyldes de og hvordan tackler jeg dem? Hvordan kan en tysk skeptiker og kritisk kunde gøres til fan og partner?

15.00: Kaffepause

15.20: „Anders macht‘s anders!“ samt tysk kommunikation og praktiske øvelser/cases:
Werner Koop, Geschäftsführer, Koop und Hagenkötter, Gesellschaft für Marketing und Kommunikation. Werner Koop hat jahrzehntelange Erfahrung darin, dänische Unternehmen auf ihrem Weg auf den deutschen Markt zu begleiten. In diesem einstündigen Vortrag zeigt er auf sehr humoristische Weise praxisnah typische Vorteile und Fallgruben für dänische Unternehmen auf.

16.20: Tysk kommunikation og praktiske øvelser/cases – v. Werner Koop & Bjarne Brynk Jensen
Hvordan optimerer jeg min kommunikation/markedsføring og hvordan træner jeg nu mine nye færdigheder? Kan jeg lære noget af andres fejltrin og fadæser?

17.00: Forberedelse af dit pitch til næste dag:
Næste dag får vi besøg af et tysk ekspertpanel, bestående af tyske erhvervsfolk. Alle workshoppens deltagere skal med udgangspunkt i dagens læring udarbejde et kort salgspitch på tysk om deres tilgang til det tyske marked. Gennemgang af proceduren for fredagens ekspertpanel, hvor alle deltagere vil kunne få feedback på deres pitch og salgsstrategi. 

19.00: Middag på hotel Scandic Hamburg Emporio

21.00 Tak for i dag & networking

9. oktober 2020

Sted: TBC

8.30: Velkomst v/ TBC

8.40: Networking med ekspertpanelet

9.00: Deltagerne præsenterer deres pitch på tysk og får direkte feedback:

Pr pitch 10 min 
Pr feedback 5 min

11.00: Individuelle snakke mellem de danske deltagere og ekspertpanelet

12.00: Frokost 

13.00: Fælles virksomhedsbesøg TBC

 

Vi forbeholder os ret til ændringer i programmet

  • Dette kursus ramte plet på mine behov, fordi det gav indblik i, og gode input til, hvordan tyske indkøberes interesse vækkes og fastholdes. Bjarne, Werner og Reiner formåede med humor, at formidle vigtige pointer og dele ud af deres store erfaring i Tyskland.
    (brug ikke) Jens Lybecker Linkedin Photo Jens Lybecker, Group Account Manager OEM, PMC Hydraulics A/S
  • Jeg deltog i turen til Hamborg i 2019. Det var et par lærerige dage med gode koncentrerede indlæg af bl.a. Bjarne Brynk og Werner Koop. Højdepunktet var helt sikkert muligheden for at pitche overfor en gruppe tyske erhvervsfolk, som efterfølgende gav en konstruktiv tilbagemelding. Hvis man overvejer at indtræde på det tyske marked er arrangement helt sikkert en overvejelse værd.
    (brug ikke) Anders Kjeldgaard, Cotes Anders Kjeldgaard, Area Sales Manager Tyskland, Cotes A/S

For mere information venligst kontakt:

  • Farver Sebastian 2018 Web2019

    Sebastian Schwarz

    Network Director +45 2366 7788 ses@danishexport.dk
  • Sebastian Schwarz

    Network Director

    Vil du udvide dit netværk, så er der god sandsynlighed for, at Sebastian kan hjælpe dig. Han har mange års erfaring i Danish Export og et stort netværk og har derfor kompetencerne til at sætte dig i forbindelse med nye kontakter.

    Sebastian er født og opvokset i Tyskland, har en kandidatgrad i statskundskab fra Københavns Universitet og mange års erfaring med internationale samarbejdsprojekter, kompetenceudvikling, videndeling og ledelse. Hans erfaring, overblik og evne til at skabe fælles fodslag giver ham et stærkt fundament for at give dig nye impulser i forhold til dit internationale arbejde.

    Farver Sebastian 2018 Web2019