Hvordan arbejder du strategisk med Content Marketing på dine digitale kanaler?

Content Marketing er endnu mere aktuelt end nogensinde før – både pga. af øget privacy, fravalg af cookies og tracking – men også fordi, dine kunder i endnu højere grad lægger vægt på tillid og relationer, når de køber ind.

Tidspunkt

17.03.2022

9.15 - 15.15

Sted

Scandic Silkeborg, Udgaardsvej 2, 8600 Silkeborg

Pris

945 kr for medlemmer af B2B Marketing.
2.690 kr for medlemmer af Danish Export Association.
Alle priser er ekskl. moms.

For at deltage til medlemspris, skal du være medlem af B2B Marketing-netværket.

Head of B2B Marketing Network
Head of B2B Marketing Network June Sejrup +45 6133 9548
Derfor har vi dedikeret en hel dag til Content Marketing, hvor du får konkrete redskaber og inspiration med hjem – bl.a. af Content Marketing Specialist Joakim Ditlev og BEUMER Group, der er gået fra en meget produktfokuseret indsats til at italesætte deres kunders udfordringer hele vejen igennem kunderejsen.

Program

09.15-09.45: Registrering og networking + morgenmad

09.45: Velkomst v/June Sejrup, Danish Export – B2B Marketing

09.50-10.50: Strategisk brug af Content Marketing i din digitale indsats. v/Joakim Ditlev, Content Marketing Specialist, messbar

I sit oplæg kommer Joakim bl.a. ind på:

  • Push eller pull. Hvor meget skal content marketing fylde i forhold til kampagner og salgsbudskaber – overvejelser og erfaringer.

  • Mål det umålelige. Hvordan kan du bevise, at content marketing skaber forretningsmæssig værdi, når det ikke direkte fører til salg?

  • Paid, rented eller owned media. Hvorfor Facebooks udfordringer og øget privacy gør det mere relevant at inddrage content marketing.

10.50-11.00: Kort pause - tank op

11.00-12.00: Case - BEUMER Groups rejse med Content Marketing – hvordan lægger du traditionel product marketing på hylden og taler ind i din kundes udfordringer i stedet for at tale om dig selv? v/Peter Elmvang, Director of Marketing & Communications, BEUMER Group

Det giver Peter dig et dybere indblik i, når han fortæller, hvordan BEUMER Group på 3 år er gået fra brug af traditionelle marketingværktøjer og en meget produktfokuseret indsats til primært at satse på Content Marketing og deres kunders udfordringer hele vejen igennem kunderejsen.

Få BEUMERS opskrift til succes og en masse eksempler på godt indhold, kampagner og det rette marketingmiks.

12.00-13.00: Frokost og networking

13.00-13.30: Netværksøvelse – hvad tager du med fra formiddagens oplæg? Er der noget, du helt konkret vil gå hjem og implementere?

13.30-14.00: Kort præsentation af netværket og advisory boardet i B2B Marketing + valg til advisory board

14.00-14.30: Kaffepause og networking

14.30-15.00: Case: Sådan arbejder vi med Content Marketing i DESMI og skaber værdi. Virksomheden DESMI har arbejdet med Content Marketing i mange år, og på mødet giver Karina dig eksempler fra hverdagens content, og hvordan DESMI udnytter forskellige kanaler til at komme ud med de mange historier. Samtidig er oplægget krydret med input til, hvordan du som marketingansvarlig sikrer, at du også skaber værdi internt i organisationen.v/Karina Poulsen, Marketing Manager, DESMI Pumping Technology A/S

15:00: Opsamling, feedback og tak for i dag

 

Vi tager forbehold for ændringer i programmet

Mød oplægsholderne
  • Joakim Ditlev

    Joakim Ditlev, Content Marketing Specialist, messbar

    Joakim er Danmarks Mr. Content Marketing og har arbejdet med lærdommen fra de amerikanske eksperter længe inden, det blev et begreb i Danmark. Han kender udfordringerne både som marketingansvarlig og konsulent, og de seneste år er teorier og modeller blevet omsat til praksis og konkrete resultater for hundredvis af virksomheder gennem bloggen contentmarketing.dk, workshops og kurser. Joakim har sin daglige gang i konsulenthuset Messbar.

    Mød Joakim på LinkedIn
  • Peter Elmvang

    Peter Elmvang, Director of Marketing & Communications, BEUMER Group

    Peter har det globale marketingansvar for tre divisioner i BEUMER Group og har mere end 25 års erfaring med internationalt B2B salg og marketing. Fra start til slut har han været lead i processen med at implementere Content Marketing hos BEUMER GROUP.

    Mød Peter på LinkedIn
  • Karina Poulsen Desmi

    Karina Poulsen, Marketing Manager, DESMI Pumping Technology A/S

    Karina er marketingchef i DESMI koncernen og ansvarlig for selskabets online og offline marketingaktiviteter globalt. Content marketing har været på DESMI’s agenda i flere år og bruges strategisk og aktivt. Karina har gennem årene flyttet DESMI marketing fra at være reaktiv til at være en proaktiv og værdiskabende afdeling, der arbejder tæt sammen med salg.

    Find Karina på LinkedIn